11:56|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 18 مرداد 1400 - 12:31
کد خبر: 16735
یادداشت:

نارضایتی دانشجویان از شهریه های نامتعارف در اوضاع کرونایی

باتوجه به اوضاع نابسامان اقتصادی، افزایش چند درصدی شهریه در برخی از دانشگاه‌های آذربایجان‌غربی سبب ناامیدی و گله‌مندی اکثریت دانشجویان شده است که رسیدگی مسئولین مربوطه را در اسرع وقت می‌طلبد.
نارضایتی دانشجویان از شهریه های نامتعارف در اوضاع کرونایی

در این روزها که بیماری کرونا باعث تعطیلی مدارس و دانشگاه ها شده، دانشجویان علاوه بر اینکه با مشکلات آموزش غیرحضوری درگیر هستند و رضایت کافی نیز از وضعیت تدریس مجازی نیز ندارند، باید همواره با مشکل پرداخت شهریه ثابت و متغیر نیز دسته پنجه نرم کنند.

حال در این میان سوالی که ذهن اکثر دانشجویان را درگیر خود کرده این است که چرا پرداخت شهریه در آموزش مجازی با پرداخت آن در شرایط حضوری یکسان می باشد؟ 
و یا اینکه چرا هر ترم باید با افزایش شهریه مواجه شوند؟

طی دو سال اخیر که بیماری کرونا تاثیر زیادی براوضاع  اقتصادی مردم گذاشته، عدم توان دانشجویان در پرداخت شهریه باعث افزایش درخواست دریافت وام و کمک هزینه های تحصیلی شده است ،ولی از طرفی هم پیگیری مسئولان مربوطه هم نسبت پرداخت وام و کمک هزینه تحصیلی در این ایام بسیار کمتر شده و در واقع هیچ رسیدگی به این موضوع دیده نمی‌شود.

اوضاع نابسامان اقتصادی خانواده ها از یک طرف، افزایش شهریه و هزینه های تحصیل از طرف دیگر،شرایط را برای دانشجویان برخی از دانشگاه ها بسیار سخت و طاقت فرسا کرده و این شرایط  به حدی نامطلوب پیش می رود که  انصراف از دانشگاه و ترک تحصیل برخی از دانشجویان و ایجاد نا امیدی در آنهادیده می شود.

 نکته پایانی اینکه از مهم ترین پیامد های این اوضاع،پایین آمدن آمار تحصیل کرده ها،به هم خوردن نظم دانشگاه ها،افزایش عدم تعادل بازار کار با خروجی های دانشگاه و کاهش شدید آمار ازدواج به خاطر عدم تمایل به تحصیل و نارضایتی خانواده ها به چشم می خورد و این امر ضرورت رسیدگی مسئولان مربوطه را می طلبد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید