01:36|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 12 مرداد 1400 - 10:26
کد خبر: 16707
یادداشت:

فعالیت زیرپوستی تالارها و قهوه‌خانه‌ها در سایه عدم نظارت مسئولان

با شیوع پیک پنجم کرونا، تالارها و قلیان‌سراها در آذربایجان‌غربی، با فعالیت چراغ خاموش خود و زیر سایه بی‌توجهی مسئولین مربوطه همچنان به فعالیت خود ادامه داده و عاملی برای تشدید و انتقال ویروس محسوب می‌شوند.
فعالیت زیرپوستی تالارها و قهوه‌خانه‌ها در سایه عدم نظارت مسئولان

سرویس اجتماعی باریش نیوز، شیوع مجدد وضعیت قرمز کرونا و آغاز پرقدرت موج پنجم این بیماری در برخی از شهرستان‌های استان آذربایجان‌غربی، سبب شد تا برخی محدودیت‌ها در سطح شهرهای قرمز کرونایی اعمال شود.

با توجه به تاكيد ستاد ملی کرونا بر تشدید اعمال محدودیت‌ها در شهرهای قرمز، فعالیت رستوران‌ها و قهوه خانه‌ها (به استثنای فعالیتهای بیرون‌بر)، تالارهای پذیرایی، سالن‌های سینما و تئاتر، استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌های بدنسازی، شهربازی‌ها و نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی ممنوع می‌‎باشد.

متاسفانه بر خلاف اعلام ستاد استانی مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی تالارها و قهوه‌خانه‌ها، شاهد فعالیت این مراکز بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عرضه قلیان بدون نظارت هستیم.  

در پی اظهارات مخاطبان در ارومیه، طی روزهای اخیر برخی از تالارهای این شهر اقدام به برگزاری مراسم‌های عروسی کرده‌اند که در این رابطه هیچ تذکری هم از سوی دستگاه‌های نظارتی به تالارهای خاطی داده نشده است.

در ادامه می‌توان گفت یا نظارت‌ها بر روند فعالیت تالارها و قلیان‌سراها دقیق نیست یا صاحبان این مکان‌ها خیلی کاربلد هستند که می‌توانند در این وضعیت شدت‌یافته بیماری کرونا همچنان به فعالیت خود ادامه دهند.

از سوی دیگر لازم به ذکر است که خیز جدید کرونا با شیوع نوع دلتا بسیار خطرناک بوده و لازم است در برگزاری هر نوع مراسم تعهدات لازم مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان اخذ شود.

سخن آخر اینکه مسئولان نظارتی و اجرایی آذربایجان‌غربی بایستی نسبت به نظارت بیشتر بر فعالیت اماکن و تالارها دقت و توجه داشته باشند، چراکه مهار موج خطرناک کرونا در استان که هم‌اکنون بیشتر مردم را درگیر کرده تنها با همکاری مردم میسر نیست، لذا نظارت دستگاه‌ها و نهادها در این زمینه شرط اساسی است.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید