19:20|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 11 مرداد 1400 - 08:56
کد خبر: 16700
یادداشت:

ظلمی که شهروندان با مخدوش کردن پلاک خودرو در حق یکدیگر می‌کنند!

جولان خودروهای با پلاک مخدوش در خیابان‌های ارومیه به رغم محدودیت‌های اعمال شده، زمینه را برای تشدید نوع دلتای کرونا فراهم آورده و در پی آن وضعیت قرمزی را برای شهر به ارمغان آورده است.
ظلمی که شهروندان با مخدوش کردن پلاک خودرو در حق یکدیگر می‌کنند!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، بر اساس پیام‌ها و تصاویر ارسالی از مخاطبان، تردد خودروهای غیربومی با پلاک‌های مخدوش در خیابان‌های ارومیه و بی‌توجهی به محدودیت‌های کرونایی از سوی افراد، زمینه اوج گرفتن مجدد بیماری در آذربایجان‌غربی را افزایش داده است.

طبق تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا مبنی بر اعمال محدودیت و ممنوعیت ورود خودرو با پلاک غیربومی به شهرهای با وضعیت قرمز در استان، اقدام موثری در جهت پیشگیری از انتقال و همه‌گیری ویروس کرونا محسوب می‌شود.

در این میان گویی در این تصمیم مهم کلانشهر ارومیه از قلم افتاده است و تردد خودروها با پلاک‌های غیربومی در نقاط شلوغ و پر رفت ‌و‌ آمد شهر، به وضوح به چشم می‌خورد که زمینه را برای اعتراض ارومیه‌ای‌ها فراهم کرده است.

متاسفانه در روزهای اخیر مشاهده خودروهای غیربومی در ارومیه نسبت به هفته‌های قبل بیشتر شده و کنترل این امر حساسیت مسئولان استانی را می‌طلبد تا از جولان کرونای دلتا و اوج گرفتن انواع جهش یافته کرونا جلوگیری شود. 

از طرفی هم پیش فروش بلیط‌های قطار و تبلیغات آژانس‌های مسافرتی با قیمت‌های ارزان از دیگر مواردی هستند که در شرایط کرونایی سلامتی افراد را تهدید می‌کند و آن‌ها را به سوی کرونا سوق می‌دهد.

در ادامه به صراحت می‌توان گفت که سفر با اتوبوس و ... نیز خطرات خود را دارد و متاسفانه با توجه به پیام‌‎های مردمی درمی‌یابیم که تعداد بلیط‌های به فروش رسیده بیش از حد معمول در جهت پیشگیری از کرونا می‌باشد و نیاز است افراد به غیر از مواقع ضروری سفرهای خود را به دوران پساکرونا موکول کنند.

متاسفانه برخی از افراد با مخدوش کردن پلاک خودرو و دست کاری در ارقام پلاک موجب اختلال در اعمال جریمه‌ها می‌شوند؛ براساس پیام‌‎های دریافتی، مخاطبان اظهار می‌کنند در حالی که در منزل خود در حال استراحت هستند پیامکی مبنی بر اعمال جریمه برای آن‌ها ارسال می‌شود و زمانی که پیگیری می‌کنند که دیگر کار از کار گذشته است.

در پایان بایستی گفت که اگر مردم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند و از ازدحام در مکان سربسته خودداری کنند می‌توانیم به زودی از تهدیدات کرونایی عبور کنیم و شاهد حاکمیت وضعیت سفید در سطح شهری باشیم؛ در ادامه نیز انتظار می‌رود مسئولین مربوطه نیز با خاطیان این امر برخوردی قاطعانه داشته باشند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید