12:26|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 09 مرداد 1400 - 12:11
کد خبر: 16690
یادداشت:

داستان پرتکرار حوادث رانندگی در خیابان‌های ارومیه

حوادث رانندگی بخصوص در خیابان‌های درون شهری از مخاطراتی است که امروزه در کلانشهر ارومیه به اوج خود رسیده که از دلیل عمده آن می‌توان به سهل انگاری و عدم رعایت نکات ایمنی توسط شهروندان اشاره کرد.
داستان پرتکرار حوادث رانندگی در خیابان‌های ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، آماری که این روزها از میزان تصادفات در معابر درون شهری در ارومیه اعلام می‌شود، بسیار قابل تامل است و به صراحت میتوان گفت اندکی غفلت که می‌تواند یک عمر پشیمانی به بار آورد.


در واقع تصادفات می‌‎توانند خسارت‌های جانی و مالی جبران ناپذیری را به بار ‌آورند که با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، می‌تواند در تعمیر و یا هزینه‌های درمان زندگی افراد را دچار مضیقه کند.

پل‌های روگذر و زیرگذری که طی چندسال اخیر به منظور کاهش ترافیک شهری در سطح شهر ارومیه احداث شده اند متاسفانه به دلیل عدم رعایت سرعت مجاز و کمبود تابلوهای راهنمایی و رانندگی باعث شده تا تصادفات در این مکان ها به اوج خود برسد.

نامناسب بودن خیابان‌ها، عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، همچنین نبود نظارت و کنترل کافی از جمله عواملی است که در بروز حوادث درون شهری نقش مهمی دارد.

از دیگر عواملی که در تشدید تصادفات درون شهری موثر است مشکلات آسفالت در برخی از خیابان های سطح شهری می‌باشد که با نظارت و ساماندهی مسئولین مربوطه می‌تواند در کاهش تصادفات موثر باشد.

در ادامه می‌توان گفت یکی از مشکلاتی که جان مردم را در تردد درون شهری تهدید می‌کند، وجود دوربرگردان‌هایی است که اکثریت آن‌ها از ایمنی کافی برخوردار نیستند و ایمن‌سازی آنها می‌توان نقش مهمی در کاهش حوادث ترافیک شهری داشته باشد.

ایمنی خیابان‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و افزایش علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی و همچنین کنترل تردد خودروها و رعایت سرعت مجاز توسط رانندگان از جمله مواردی است که می‌تواند در کاهش حوادث رانندگی موثر واقع شود.

در پایان انتظار می‌رود مسئولین و نهادهای ذیربط تمام تلاش خود را در جهت ترویج فرهنگ رانندگی در بین افراد بکار برده و نظارت های خود را در این مورد به اوج رسانده تا بیش از این شاهد سوانح رانندگی در سطح شهری ارومیه نباشیم.



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید