13:40|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 03 مرداد 1400 - 10:49
کد خبر: 16663
یادداشت:

ترفندی به نام دور زدن مشتری در برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای

متاسفانه این روز‌ها گران‌فروشی در برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای تخلفی رایج محسوب می‌شود؛ به گونه‌ای که قیمت روی محصول ارزان‌تر از قیمت درج شده و تخفیف داده شده در فاکتور درمی‌آید که این مسئله موجب گلایه‌مندی شهروندان از این وضعیت شده است.
ترفندی به نام دور زدن مشتری در برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای

سرویس اجتماعی باریش نیوز، فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سال‌های اخیر رشد چشمگیری در کلانشهر ارومیه داشته‌اند که مدت هاست که شهروندان از گران‌فروشی فروشگاه‌های زنجیره‌ای خبر می‌دهند و این مسئله تبدیل به معضل جدی در زندگیشان شده است.

در واقع می‌توان گفت فروشگاه‌های زنجیره‌ای قیمت‌ها را بیشتر از قیمت واقعی روی کالا درج می‌کنند که هنگام فروش در ظاهر به مشتری تخفیف داده شود، اما در اصل نه ‌تنها تخفیفی داده نمی‌شود، بلکه برخی کالاها را گران‌تر به فروش می‌رسانند.

در برخی از فروشگاه‌ها هم نیز چنین است که قیمت درج شده روی محصول را مخدوش کرده و قیمت سلیقه‌ای را بر روی کالا درج می‌کنند که در آخر سودهایی عاید خود ‌کنند.

در این فروشگاه‌ها برخی کالاها را به علت اینکه مدت زمان انقضا آن‌ها رو به اتمام است با قیمت پایین و اعمال تخفیفات، می‌خواهند تا هرچه سریعتر به فروش برسد تا موجب ضرر مالی نشوند.

طبق پیام های دریافتی، مخاطبان اظهار می‌کنند اگر این فروشگاه‌ها در شرایط اقتصادی موجود قصد کمک به مردم را دارند در قیمت برنج، قند، روغن و .... را به عنوان کالاهای اساسی تخفیف دهند؛ چرا این کالاها جزو کالاهای اساسی تمامی اقشار جامعه بشمار می‌روند به شکل تخفیف‌دار به فروش نمی‌رسد، این نشان از یک تخلف را می‌دهد.

در آخر امید است که ارگان‌ها و مسئولین مربوطه نظارت‌های لازم را در این زمینه به عمل رسانند تا بیش از این باعث بی اعتمادی مردم در جامعه نباشند و با خاطیان این امر برخور قاطعانه‌ای به عمل آید.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید