17:58|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 02 مرداد 1400 - 12:26
کد خبر: 16661
یادداشت:

خشک شدن درختان پارک جنگلی ارومیه ؛ معضلی دردناک که از چشم مسئولان پنهان مانده است

این روزها درختان موجود در پارک جنگلی ارومیه به دليل كم توجهي و بي مهري مسئولان شهري و فضاي سبز شهرداري، در آستانه خشكيدن و از بين رفتن قرار گرفته اند.
خشک شدن درختان پارک جنگلی ارومیه ؛ معضلی دردناک که از چشم مسئولان پنهان مانده است


سرویس اجتماعی باریش نیوز، حال و روز درختان موجود در پارک جنگلی ارومیه مساعد نیست، نه از لبخندشان خبری هست، نه از رقص برگ های سبز آنها . آثار خستگی و فرسودگی  در پیشانی‌شان به وضوح پیداست و گاهی از شدت خستگی و تشنگی نقش بر زمین می شوند.

مسئولان مربوطه باید این نکته را در نظر داشته باشند که درخت زمانی شاداب و خندان است که  آب و رسیدگی به حد کفایت برای او لحاظ شود و زمانی که هر کدام از این شرایط مورد بی‌توجهی قرار گیرد، بی‌رمق شدن و نابودی سرنوشت مختوم درخت خواهد بود.

شاخه هاي خشكيده و تنه پر زخم و درد اين درختان و عدم رسيدگي دستگاه هاي متولي شهري، زخم هاي جبران ناپذيري بر پيكر نحيف درختان پارک جنگلی وارد کرده است.

بر اساس اظهار بسیاری از کارشناسان، عدم آبياري و رسيدگي به این درختان آسيب هاي جدي به فضاي سبزپارک جنگلی ارومیه وارد كرده است.


سخن آخر اینکه، مسئولان امر باید این نکته را در نظر داشته باشند که، حفاظت از درختان و فضاي سبز پارکها براي همه شهروندان حياتي بوده و بايد به صورت شبانه روزي به عنوان بخشی از رسالت انساني رسیدگی به آن را در اولویت کاری خود آن را انجام دهيم.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید