19:34|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 31 تیر 1400 - 11:05
کد خبر: 16652
یادداشت:

نمایندگان مردم فراموش کرده‌اند برای چه کاری به مجلس رفته‌اند؟!

نمایندگان مردم ارومیه در مجلس یازدهم در این 15 ماه به چه میزان چالش‌های شهری خود را مورد توجه قرار داده‌اند؟ مواضع و اظهارات آن‌ها تا چه میزان در پی پاسخ به خواست مردم بوده‌ و در چه جاهایی، اقداماتی علیه منافع مردم در دستور کار قرار داده‌اند.
نمایندگان مردم فراموش کرده‌اند برای چه کاری به مجلس رفته‌اند؟!


سرویس سیاسی باریش نیوز، متأسفانه امروز شاهد فقر، گرانی و تورم لجام‌گسیخته و مشکلاتی در ارتباط با اقشارضعیف و محروم جامعه هستیم که شهر ارومیه نیز از این قاعده مستثنمی نبوده و در این میان مسئولان بخصوص نمایندگان مردم این شهر  در مجلس انگار فراموش کرده اند برای چه کاری به مجلس رفته اند و چه وعده هایی به مردم داده بودند.

در شرایطی که مردم در تنگنای معیشتی، بیکاری و گرانی و تورم هستند می‌بایست دولتمردان و مجلسیان فکری به حال این مشکلات کنند، کوچک شدن سفره مردم اصلی‌ترین مشکل این روز‌های مردم است.

بی توجهی به مشکلات معیشتی مردم ، کمبود کالاهای اساسی در شهر و تشکیل صف هایی که هر بار مردم بخاطر کمبود یکی از کالاهای اساسی در این شرایط کرونایی به وجود می آید در واقع  چیزی است که همواره از دید این نمایندگان پنهان بوده و یا شاید هم عمدا میلی به گفتن آن ندارند،چون راه حلی برای رفع مشکلات مردم ندارند!

متاسفانه عملکرد نمایندگان ارومیه در مجلس در این 15 ماه؛ عملکردی است که حتی با یک نگاه سطحی به کارنامه کاری آنهاا به‌ وضوح قابل مشاهده است و همین عملکرد است که باعث ایجاد بخشی از بی اعتمادی به آنها میان شهروندان شده است؛ چرا که هیچ نکته ملموس و قوی در کارنامه آن‌ها دیده نمی‌شود و تقریباً هیچ کار تأثیرگذاری از سوی نمایندگان در این مدت  رخ نداده است.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که نباید با سیاست‌های غلط اقتصادی و تصمیمات نادرست و غیرکارشناسی هر روز بر مردم فشار وارد کرد، دولت و مجلس باید به فکر وضعیت معیشتی مردم باشند؛ چرا که آنها نماینده مردم در مجلس هستند و بس و باید مشکلات مردم مهم ترین دغدغه آنها باشد نه مسائل دیگر که مطرح کردن آنها کوچکترین دردی از مردم دوا نمی کند.  

در این میان سوال بسیاری از شهروندان ارومیه ای از نمایندگان خود در مجلس این است که در این 15 ماه برای معیشت مردم خود چه اقداماتی انجام داه اند؟ برای جلوگیری از کمبود کالاهای اساسی و جلوگیری از تشکیل صف‌هایی که در شان مردم نیست چه کرده اند؟ آیا این صف ها تا پایان دوره خدمت این نمایندگان ادامه خواهد داشت؟ حال مشکلات مربوط به شهر و ده‌ها طرح تصویب نشده که در حد شعار مانده اند نیز جای خود دارد!

سخن آخر اینکه، نمایندگان مجلس نباید فراموش کنند که مردم این شهر بخاطر اعتمادی که داشتند آنها راهی مجلس یازدهم کردند؛ پس باید آنها نیز در این شرایط بحرانی و روزگار سختی که مردم با آن روبرو هستند مشکلات معیشتی مردم و کمبودها و هزاران مشکل دیگری که در این شهر گریبانگیر مردم شده است رادر نظر بگیرند و به منظور حل این مشکلات چاره ای اساسی بیندیشند؛ چرا که شایسته نیست مردمی که با جان و دل به پای صندوق های رای آمدند و به شما اعتماد کردند حالا برای تهیه اساسی ترین نیازهای زندگی خود ساعت ها در صف بایستند.  

شیرین شریفی

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید