11:37|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 27 تیر 1400 - 11:15
کد خبر: 16636
یادداشت:

رودخانه شهرچای ارومیه همچنان در انتظار لایروبی

سال‌هاست که رودخانه شهرچای ارومیه زیربار بی‌توجهی مسئولان شهری به جنگلی در وسط شهر تبدیل شده و چهره‌ای کریه برای شهر به وجود آورده که رسیدگی مسئولان مربوطه را در اسرع وقت می‌طلبد.
رودخانه شهرچای ارومیه همچنان در انتظار لایروبی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، رودخانه شهرچای یکی‌ از رودخانه‌های آذربایجان‌غربی است که به حوضه آبریز دریاچه‌ ارومیه منتهی می‌شود و از وسط شهر ارومیه عبور می‌کند و نمادی خاص برای کلانشهر ارومیه محسوب می‌شود.  

با توجه به اینکه در فصل تابستان قرار داریم و هوای گرمی را نیز تجربه می‌کنیم و از سوی دیگر، طی چند روز اخیر شاهد بارش باران در نقاط مختلف استان و در نتیجه وقوع سیل بودیم که خسارت‌های جانی و مالی بسیاری به بار آورد، لایروبی رودخانه شهرچای بیش از پیش ضرورت یافته است.

از طرفی هم به دلیل فاصله کم رودخانه شهرچای با مناطق مسکونی لایروبی آن اهمیت بسزایی در کاهش اتفاقات احتمالی دارد ولی متاسفانه سالهاست که لایروبی این رودخانه از سوی مسئولان به فراموشی سپرده شده است و مسیر این رودخانه به جنگلی از علف‌های هرز و زباله‌ها تبدیل شده است.

از طرفی هم عدم لایروبی آن باعث به‌وجود آمدن گیاهان هرز ، لجن‌زار و باتلاق‌هایی در برخی از نقاط رودخانه شده و چهره فضای‌سبز حاشیه شهرچای را دگرگون کرده است.

در ادامه می‌توان گفت لایروبی رودخانه‌ها و همچنین پاکسازی زباله‌های رها در آن می‌تواند از وقوع سیل و اتفاقات ناگوار جلوگیری کند که اکنون وضعیت نامناسب آن به مطالبه‌ای برای شهروندان تبدیل شده است که چشم انتظار یک اقدام مناسب از سوی مسئولین مربوطه می‌باشند.

در آخر امید است مسئولین و نهادهای ذیربط به جای وعده‌های توخالی، اقداماتی اساسی که در خور یک کلانشهر باشد در جهت لایروبی این رودخانه به عمل آورند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید