00:59|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 26 تیر 1400 - 13:00
کد خبر: 16632
یادداشت:

محروم ماندن سواحل دریاچه ارومیه از حداقل ترین امکانات رفاهی

دریاچه ی ارومیه دومین دریاچه فوق اشباع ( فوق شور) جهان پس از بحرالمیت است. این دریاچه یکی از بزرگترین دریاچه های ایران و مقصد نهایی مجموعه ای از رودخانه های شمال غرب کشور می باشد که در بخش های اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی این منطقه، اهمیت زیادی دارد.
محروم  ماندن سواحل دریاچه ارومیه از حداقل ترین امکانات رفاهی


سرویس اجتماعی باریش نیوز، دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی بدون شک یکی از ظرفیت‌هایی است که می‌تواند سهم این استان از جذب گردشگر را به طور چشمگیری افزایش دهد به شرط آنکه زیرساخت‌های اقامت‌های موقت و دائم گردشگران و مسافران در حاشیه این دریاچه فراهم باشد.

این روزها گردشگران زیادی از سراسر کشور برای دیدن این دریاچه می‌آیند و می‌روند اما آنچه که ذهن بسیاری از مردم این استان را به خود مشغول ساخته این است که دومین دریاچه شور جهان، فاقد برخی امکانات و زیرساخت‌های گردشگری است.

آنچه در این میان ذوق و هیجان استقبال گردشگران و مسافران از سواحل دریاچه ارومیه را کم می کند، نبود کمترین توجه به رفاه حال آنان است؛ با مشاهده رهاشدگی انبوه جمعیت حاضر در سواحل دریاچه ارومیه ، باید به این نکته اساسی اشاره کرد که نهادهای مسوول حتی به خود زحمت نداده اند با صرف ساعتی وقت و رسیدگی به بستر ساحل، راه خاکی مناسبی برای دسترسی مردم به ساحل از جاده اصلی ایجاد کنند.

متاسفانه انگارمسئولین ظرفیت گردشگری سواحل دریاچه ارومیه را فراموش کرده اند و تا کنون هیچ اقدام لازمی برای آماده‌سازی سواحل انجام نداده‌اند.

بر اساس مشاهدات میدانی و پیام های مخاطبانی  که از این سواحل بازدید داشته اند اکثر مردم و گردشگران از وضعیت نامطلوب بهداشتی و ایمنی و نبود حداقل امکانات رفاهی نگین آذربایجان شاکی هستند.

 مردم از نبود امکانات مناسب در کنار ساحل دریاچه ارومیه گلایه دارند و خواستار ایجاد امکاناتی مانند سرویس‌ بهداشتی، جاگذاری سطل‌های زباله،تانکرهای آب شیرین، بوفه‌های رستوانی، آلاچیق و سایه بان‌ مناسب برای استراحت، مکانی برای تفریح کودکان از مسئولین مربوطه هستند.


سخن آخر اینکه شایسته نیست که نگین فیروزه ای آذربایجان با ظرفیت و پناسیل های بالا جهت جذب گردشگر اینگونه از نبود حداقل ترین امکانات رفاهی در سواحل آن محروم باشد و باید اقداماتی از سوی مسئولان ذیربط  در سواحل این دریاچه انجام گیرد که علاوه بر جذب گردشگر و مسافر، آسایش و رفاه را برای استفاده شهروندان و گردشگران از این  دریاچه زیبا فراهم آورد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید