15:34|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 24 تیر 1400 - 13:02
کد خبر: 16624
یادداشت:

سهل انگاری رانندگان و بی‌تدبیری مسئولان؛ عاملی برای افزایش تصادفات درون شهری

طی چندسال اخیر تصادف‌های ترافیکی و درون شهری یکی از عوامل بسیار مهم مرگ و میر و صدمات جانی و مالی در کلانشهر ارومیه بوده و آثار سنگین اجتماعی فرهنگی واقتصادی را به دنبال دارد که مهم‌ترین دلیل آن بی‌احتیاطی رانندگان و بی‌نطارتی مسئولان می‌باشد.
سهل انگاری رانندگان و بی‌تدبیری مسئولان؛ عاملی برای افزایش تصادفات درون شهری

سرویس اجتماعی باریش نیوز، تصادفات درون شهری از عواملی است که باعث می‌شود آمار مرگ و میر و صدمات جانی بالا رود؛ اما با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی می‌توان تا حدودی از این وقایع جلوگیری کرد. 

متاسفانه در چند سال اخیر شاهد افزایش آمار تصادفات در سطح شهری ارومیه بوده‌ایم که خسارت‌های مالی و جانی جبران ناپذیری را به دنبال داشته است. 

از بیشترین علل این تصادفات می‌توان به بی‌احتیاطی رانندگان، بی‌نظارتی نهادهای مربوطه و آسفالت بد، نامناسب و قدیمی بودن علائم راهنمایی و رانندگی اشاره کرد. 

ساخت جاده‌هایی استاندارد و همچنین استفاده از تجهیزات ترافیکی مناسب نقش بزرگی در جلوگیری از حوادث رانندگی دارند. 

ولی بایستی به این نکته مهم نیز توجه کرد که هر زیرساختی پس از طی یک دوره استفاده، به تعمیرات نیاز پیدا می‌کند اما متاسفانه در ارومیه یا تعمیراتی انجام نشده و اگر هم تعمیراتی انجام شده به صورت غیراصولی بوده و کار رانندگان را دشوارتر می‌کند. 

از طرفی هم لازم است که سالانه بودجه‌ای به امر تعمیر و بازسازی خیابان‌ها اختصاص یابد؛ در ادامه باید به این نکته توجه کرد، که استفاده از تجهیزات ایمنی نامناسب و نامرغوب نیز می تواند در نا امن کردن معابر تاثیرگذار باشد.

 در پایان انتظار می‌رود رانندگان در هنگام رانندگی احتیاط‌های لازم را رعایت کرده و مسئولین ذیربط در جهت بازسازی آسفالت خیابان‌ها و علائم راهنمایی و رانندگی اقدامات لازم را به عمل آورند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید