23:24|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 23 تیر 1400 - 12:07
کد خبر: 16616
یادداشت:

حكایت غم انگیز سفره های خالی بازنشستگان

شرایط اقتصادی کشور و افزایش نرخ تورم به همراه گرانی بی رویه کالاها و مایحتاج عمومی مردم در چند سال گذشته، باعث شده تا قشر بازنشسته و مستمری بگیر کشور به خصوص آنهایی که از سازمان تأمین اجتماعی حقوق و مستمری می‌گیرند، با مشکلات زیادی در تأمین هزینه‌های زندگی مواجه شوند، به طوری که اجرای همسان سازی حقوق آن هم بعد از چند سال انتظار برای محقق شدن آن، نتوانسته آن طور که باید و شاید تأثیر زیادی در بهبود معیشت آنها داشته باشد.
حكایت غم انگیز  سفره های خالی بازنشستگان


سرویس اجتماعی باریش نیوز، به نظر می‌رسد در این شرایط اسفناک اقتصادی آسیب‌پذیرترین قشر جامعه بازنشستگان هستند. چراکه شیب افزایش قیمت‌ها بسیار بیشتر از شیب افزایش حقوق بازنشستگان است و در حال حاضر مهم‌ترین چالش و مسائل روز بازنشستگان، شکاف درآمدی و مشکل مالی آن‌ها می باشد؛ چراکه با توجه به تورم حاکم بر جامعه  روزبه‌روز سفره آن‌ها کوچک‌تر می‌شود.

در خوش‌بینانه‌ترین حالت این مستمری جوابگوی مخارج ۱۰ روز بازنشستگان است. به این ترتیب آنها ۲۰ روز از ماه را در سختی و تنگدستی، با قرض و نادیده گرفتن بسیاری از نیازهای خود  زندگی‌شان را می‌گذرانند.

در وضعیت کنونی و با این رشد سرسام آور قیمت کالاهای اساسی  مانند گوشت، مرغ، تخم مرغ، لبنیات و...  همه چیز تقریبا  از سفره بازنشستگان پر می کشد و با این شرایط باید منتظر بروز مشکلات تغذیه ای و به خطر افتادن سلامت بسیاری از سالمندان در جامعه باشیم و و باید تاسف خورد به اینکه بعد از 30 سال کار و خدمت متاسفانه بازنشستگان کشورمان برای تامین اساسی ترین نیازهای زندگی خود در شرایط سخت و فشار و مضیقه  قرار گرفته اند.

بسیاری از این بازنشستگان اظهار دارند که، با اینکه همسان سازی صورت گرفت وتا حدودی حقوق بازنشستگان افزایش پیدا کرد. ولی از آن جایی که نتوانسته اند تورم حاکم بر  بازار را کنترل کنند و باتوجه به این که کشور در بحران اقتصادی به سر می برد ، قطعا این همسان سازی ها و افزایش حقوق هیچ تاثیری در بهبود کیفیت زندگی بازنشستگان نخواهد داشت.

سخن آخر اینکه، شایسته نیست این قش از جامعه که بعد از30 سال کا رو زحت و خدمت بازنشسته شده، دچار این میزان فقر و تنگدستی باشد. این افراد ادعا و توقع زیادی ندارند، بلکه فقط ح‌شان را می‌خواهند و امید است که گوش شنوایی برای  شنیدن حرف آنها باشد

شیرین شریفی

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید