03:45|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 22 تیر 1400 - 13:16
کد خبر: 16614
یادداشت:

چرای گوسفندان در کلانشهر ارومیه/مسئولان به فکر سیمای شهر باشند

چرای آزادانه گوسفندان در مناطق مختلف مسکونی در کلانشهر ارومیه نه تنها باعث آلودگی بصری و محیطی شده بلکه گلایه ساکنان این مناطق را نیز در پی داشته است.
چرای گوسفندان در کلانشهر ارومیه/مسئولان به فکر سیمای شهر باشند

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با توسعه جوامع شهری و پیشرفت آن و از طرفی هم مهاجرت بی رویه به علت کمبود امکانات در روستاها، باعث به وجود آمدن برخی از معضلات در داخل و محدوده شهر می‌شود.

نگهداری و چرای گوسفندان در محدوده شهری مسئله‌ای است که طی چندین سال گذشته زیر بار بی‌توجهی مسئولین مربوطه به معضلی برای شهروندان تبدیل شده است. 

وجود این احشام در محدوده شهری علاوه بر آلودگی‌های بصری، می‌تواند در انتقال سریع بیماری، آلودگی صوتی و ... بسیار موثر باشد. 

موضوع چرا و نگهداری گوسفندان در سطح شهری چندین بار توسط رسانه‌ها مطرح شده و آنان خواستار رسیدگی و پاسخگویی مسئولین مربوطه در این باره بودند که متاسفانه تا کنون هیچ پاسخ و یا عملی در قبال رفع این مسئله رویت نشده است. 

انتظار مردم از ارگان‌های مربوطه پاسخگویی به این که چرا معابر شهری به محل تردد گله‌های گوسفندان تبدیل شده است؟! و آیا این موضوع در شان یک کلانشهر می‌باشد؟ 

طبق پیام‌های دریافتی، مخاطبان اظهار می‌کنند که بارها شده صبح با صدای گله‌ای از گوسفندان که به سوی فضای سبز درون شهری هدایت می‌شوند از خواب بیدار شده‌اند. 

از طرفی هم بایستی گفت که وجود گوسفندان در فضای درون شهری می‌تواند از پیشرفت و توسعه شهری ارومیه جلوگیری کرده و اثرات منفی در ذهن هر مخاطبی ثبت کند. 

در پایان انتظار می‌رود رسیدگی به این مسئله و برخورد با متخلفان این امر در دستور کار نهادهای ذیربط قرار گیرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید