15:26|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 22 تیر 1400 - 12:40
کد خبر: 16611
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی اعلام کرد:

سال گذشته 1600 میلیارد تومان از موُدیان مالیاتی استان آذربایجان غربی وصول شده است

حسن کوماسی مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه که به مناسبت هفته فرهنگ مالیاتی برگزار شد، از تحقق وصول ١٢٠ درصدی مالیات و رشد ٣٨ درصدی آن در سال گذشته در استان خبر داد و گفت : در طول سال گذشته ١۶٠٠ ميليارد تومان مالیات وصول شده است.
سال گذشته 1600 میلیارد تومان از موُدیان مالیاتی استان آذربایجان غربی وصول شده  است


کوماسی در ادامه اظهار داشت:  سال گذشته ١١٢ هزار اظهارنامه دریافت شده که حدود ٩۵ هزار مورد آن  از سوی این اداره کل مورد تایید قرار گرفته و فقط ١۵ درصد اظهار نامه ها با ریسک بالا مورد بررسی مجدد قرار گرفته است.

وی اعلام کرد: در کنار رسیدگی به‌ این‌ موارد، موضوع فرار مالیاتی هم در دستور کار قرار گرفته که عمدتا در مسیر دلالی و تجاری می باشد.

کوماسی با اشاره به دریافت ١٣٠ هزار اظهارنامه در زمان بحران  اقتصادی و کرونایی تاکید کرد : ۶7 درصد اظهارنامه های که اخذ شده ماده ١٠٠ رو قبول کردند و  این اداره کل دنبال اشخاصی است که سالیان سال  قانون را دور زده اند  و از هر طریقی  فرار مالیاتی داشته اند.

وی  گفت : در سال گذشته ٢٠٠ ميليارد تومان عوارض هم اخذ و به حساب شهرداری ها واریز گردیده است.

کوماسی افزود : ١۵٠٠ میلیارد تومان مطالبات معوقات کارت های بازرگانی می باشد که قریب به اتفاق آنها مورد سوءاستفاده قرار گرفته است و در سال گذشته حدود ١۶٠ کارت بازرگانی  ابطال شده است.


مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی در خاتمه  از رشد ۵٧ درصدی وصول مالیات در ٣ ماهه اول امسال و همچنین  تحقق ٨٠ درصدی  آن  نیز اشاره کرد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید