21:24|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 21 تیر 1400 - 13:16
کد خبر: 16608
قابل توجه مسئولان ؛

ضرورت رسیدگی به مسئله ساخت و سازهای غیر مجاز در ارومیه

ساخت و سازهای غیرمجاز یکی از مواردی است که طی سال‌های گذشته به چالش مهم برای کلان‌شهر ارومیه تبدیل شده است.
ضرورت رسیدگی به مسئله ساخت و سازهای غیر مجاز در ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، ساخت و سازهای غیرمجاز در ارومیه سالیان سال است که به معضلی جدی برای مردم و مسئولین تبدیل شده است.

از دلایل گسترش سازه‌های غیر اصولی در ارومیه می‌توان به مهاجرت بی‌رویه به شهر‌ها و تراکم جمعیت شهری اشاره کرد. 

از طرفی هم سازه‌های با کمترین اصول فنی و معماری علاوه بر آلودگی بصری، مشکلاتی چون آلودگی هوا و حتی محروم ماندن مردم از آفتاب به دلیل ارتفاع غیرمجاز و غیراستاندارد بناهای پیرامونی را به دنبال دارد.

در شرایط فعلی موضوع اساسی در ارومیه افزایش ساخت و ساز در طبقات اول و دوم و... نیست بلکه عدم استحکام بنا بدون در نظر گرفتن ایمنی سازه دغدغه اصلی مدیریت شهری است.

ایجاد سد معبر توسط سازندگان ساختمان و صدور پروانه‌های ساختمانی را از دیگر مشکلات شهری محسوب می‌شود که  توجه و برخورد جدی با این مشکلات نیز ضروری است.

سازمان مربوطه نیزهرازچندگاهی با برخورد با مالکان این بناها و تخریب منازل مسکونی غیرمجاز خودی نشان داده ولی تداوم سازه‌های غیرمجاز در سطح شهری گویای عملکرد ضعیف این سازمان می‌باشد. 


در ادامه می‌توان گفت سختگیری بیش از حد در برخی امور و ساخت و سازها نیز موجب می‌شود تا پاسخ معکوسی به سختگیری‌ها داده شود و نتیجه‌ای حاصل نشود بنابراین باید با بررسی مشکلات، راهکار مناسبی برای آن‌ها ارایه شود.

اخیرا ساخت و سازهای غیرمجاز در چندین طبقه در هر ساختمان و در برخی مناطق شهر افزایش یافته که بایستی با اتخاذ تدابیر لازم توسط ارگان ذیربط جلوی این کار گرفته شود.

در آخر امید است افکار جدید و راهکارهای اساسی توسط مسئولان اجرایی شود تا شاهد حذف اقدامات اضافی در تمامی حوزه‌ها به ویژه ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهری باشیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید