16:58|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 21 تیر 1400 - 13:10
کد خبر: 16606
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با باریش:

مشکلات متقاضیان زمین‌های کوثر در ارومیه در اسرع وقت رسیدگی خواهد شد

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی به دنبال تجمع اعتراض آمیر تعدادی از شهروندان مبنی بر لغو قرارداد زمین های کوثر، ضمن بررسی درخواست‌های متقاضیان، آنان را به پایبندی به فرایندهای قانونی واگذاری اراضی دولتی دعوت کرد.
مشکلات متقاضیان زمین‌های کوثر در ارومیه در اسرع وقت رسیدگی خواهد شد

سیدمحسن حمزه ‌لو، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در مورد تجمع اعتراضی متقاضیان زمین‌های کوثر در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز اظهار کرد: با وجود اینکه هیات مدیره زمین‌های کوثر در دو سال اخیر هیچ جلسه‌ای با مدیریت راه و شهرسازی استان در خصوص حل و فصل مشکلات این پرونده برگزار نکرده اما خود را موظف به پیگیری و کمک به رفع مشکل اعضا می‌دانیم.

وی با تأکید بر اینکه سیاست این اداره کل پشتیبانی از تولید مسکن در عرصه‌های مختلف است، یادآور شد: اینکه اعضای تعاونی زمین‌های کوثر درخواست دارند که مغایرت‌های ساخت و سازهای اراضی با طرح تفصیلی ارومیه نادیده گرفته شود به هیچ وجه قانونی نیست چرا که ضوابط شهرسازی لازمه ارتقای کیفیت زندگی شهری است و از امروز باید از ساخت فضای شهری آشفته و خارج از ضوابط قانونی جلوگیری کنیم. 

حمزه ‌لو تاکید کرد: در اسکان یک هزار و ٣۰٠ متقاضی این تعاونی نمی‌توانیم اصول شهرسازی از جمله طرح تفصیلی با بهره‌مندی از معابر استاندارد، فضای آموزشی و سبز را نادیده بگیریم. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان در پاسخ به پرسش برخی از اعضا در خصوص کوتاهی در مورد برخورد قانونی با تخلفات هیات مدیره این تعاونی در دوره‌های گذشته نیز تصریح کرد: رسیدگی به تخلفات تعاونی‌ها در اختیارات و وظایف اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در پایان تصریح کرد: مقرر شد که نقشه‌های این تعاونی با طرح تفصیلی شهر ارومیه تطبیق داده شده تا ضمن رفع دغدغه‌های اعضا، بستر قانونی ساخت واحدهای مسکونی هر چه سریعتر فراهم گردد.

 پایگاه خبری باریش نیوز همچنان پیگیر حل این موضوع از سوی اداره مربوطه می‌باشد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید