09:18|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 20 تیر 1400 - 10:43
کد خبر: 16598
یادداشت:

سناریوی تکرای کمبود مرغ در ارومیه / مرغ دیگر در سفره مردم جایی ندارد

این روزها، مشکلات سخت معیشتی که بیشتر حاصل سو مدیریت و نبود نظارت در بازار است تبدیل به چالشی سخت برای مردم شده است. با وجود اینکه قیمت کالاهای اساسی که همگی جزء نیازهای روزانه مردم هستند به‌ شکل لحظه‌ای و روزانه در حال افزایش است، اما کمبود و حتی گاهی اوقات نبود این کالاها نیز در بازار به چشم می‌خورد و بیش از پیش نگرانی و تلاطم را در بازار افزایش می‌دهد.
سناریوی تکرای کمبود مرغ در ارومیه / مرغ دیگر در سفره مردم جایی ندارد


سرویس اقتصادی باریش نیوز، گرانی‌های بی‌حساب و کتاب و نایاب و کمیاب شدن‌های لحظه ای بسیاری از اقلام و کالاهای اساسی مورد نیاز خانواده‌ها نیز این سختی و مشقت‌ها را برای شهروندان ارومیه ای چند برابر کرده است.

کمبود مرغ در ارومیه به داستانی تکراری و دنباله‌دار تبدیل شده است که هر چند وقت یکبار نقل محافل می شود، تب بازار این کالای اساسی بعد از کلی جلسه و اقدام مختلف فروکش می‌کند اما مدتی بعد دوباره مرغ از بازار استان پر می‌کشد و دست مردم از این ماده پروتئینی خالی می ماند.

مشاهدات میدانی از فروشگاه‌های عرضه مرغ در سطح شهر حاکی از آن است که مردم این روز‌ها باید همانند چند ماه گذشته در صف خرید مرغ بایستند و تقریبا تمام مغازه‌های عرضه مرغ خالی از مرغ است و مشتری‌های این فرآورده پروتئینی با دست خالی از مغازه‌ها بر می‌گردند و اگر هم هست با قیمت بالا و بصورت قطعه بندی  بفروش می‌رسد.

این روزها، شرایط خاص اقتصادی و بیماری کرونا به اندازه کافی معیشت مردم را تحت تاثیر قرار داده است و سفره مردم  هر روز کوچک‌تر شده و گرانی و مشکلات اقتصادی گریبان‌گیر مردم است. پس شایسته و سزاوار نیست که هر سری با تلاطم‌هایی که در بازار مواد غذایی اولیه مثل مرغ رخ می‌دهد شهروندان دچار دغدغه شوند و با این همه مشکلات مغازه به مغازه به دنبال تهیه یک عدد مرغ باشند!

در این میان بسیاری از شهروندان اظهار دارند که، در چند روز گذشته به مغازه‌های مناطق مختلف شهر برای خرید مرغ مراجعه کرده‌اند  اما هیچکدام مرغی برای فروش نداشتند و فقط تعدادبسیار محدودی بصورت قطعه بندی به عرضه این محصول می پرداختند آن هم با قیمتی بسیار بالاتر از نرخ مصوب!

متاسفانه  قیمت مرغ همیشه با چالش مواجه بوده و مسئولان ذیربط نیز هیچ برنامه‌ریزی و پیش‌بینی برای جلوگیری از بروز این مشکلات ندارند و دود این بی تدبیری ها و بی مسئولیتی ها طبق روال همیشه به چشم مردم می رود.

سخن آخر اینکه، این مردم در میان بحران‌کرونا، جنگ اقتصادی و گرفتاری‌های معیشتی نباید گرفتار مسایل پیش پا افتاده‌ای مانند مرغ باشند! این شهر نیازمند مسئولانی است که توانایی و کارآیی لازم داشته باشند تا بتوانند گوشه ای از مشکلات مردم را حل کنند و از این طریق مشکلی از هزاران مشکل آنها حل شود.  

شیرین شریفی

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید