21:47|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 19 تیر 1400 - 10:38
کد خبر: 16593
یادداشت:

جاودانه ماندن تلاش های بی وقفه کادر درمان دربحران کرونا

در همه‌گیری ویروس کرونا تلاش‌های بی دریغ کادر بهداشت و درمان از جمله قشر زحمتکش پرستار بر کسی پوشیده نیست. سفیدپوشان آذربایجان غربی با گذشت بیش از 16 ماه از بحران کرونا با عشق و از خودگذشتگی برای بهبود حال بیماران کرونایی جانفشانی کردند تا دردی از دردهای آن‌ها بکاهند و شادی را به شهروندان خود هدیه کنند.
جاودانه ماندن تلاش های بی وقفه کادر درمان در بحران کرونا

سرویس اجتماعی باریش نیوز، بیش از یک سال از شیوع ویروس کرونا در کشور و به دنبال آن آذربایجان غربی می گذرد، در این مدت برای کنترل و مقابله با آن و خدمات رسانی به مبتلایان و خانواده های آنان بسیار تلاش شده و می شود، در این میان پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بیش از همه و در خط اول مبارزه با این ویروس شجاعانه ایستاده اند و تمام همت شان را برای بهبودی بیماران به کار گرفته اند و در روزهایی که سایر ادارات دولتی در دورکاری، کاهش ساعات کاری به سر می برند کادر درمان صادقانه و بدون هیچ ادعایی تمام تلاش خود را جهت خدمات رسانی به بیماران انجام می دهند.

با شیوع این ویروس منحوس پزشکان و پرستاران در خط مقدم مبارزه بیش از همه روزهای سختی را گذراندند، تسکین دهنده دردهای بیماران شدند و با خانواده های درگذشتگان همدردی کردند چه بسا خود نیز زخم خورده این بیماری شدند و جان عزیزشان را در این مسیر فدا کردند.

متاسفانه ویروس کرونا ، هر روز مبتلایان بیشتری را به سمت بیمارستان ها و درمانگاه ها می کشاند. در شرایطی که بیش از 16 ماه از درگیری نظام درمانی با ویروس کرونا می گذرد،باید پذیرفت کادر درمان بسیار فرسوده و خسته شده اند و همه

اعضای کادر درمان در استان این روزها فقط خسته از کار زیاد نیستند چرا که آنها از بی‌توجهی‌های موجود در جامعه رنج می‌برند. بیشتر آنها ارتباط‌شان با خانواده را قطع کرده‌اند، شاهد مرگ همنوعان هستند، در کنار همه اینهاسختی پوشیدن لباس‌های ویژه و فشار ماسک به صورت را تحمل می‌کنند و در معرض بیماری قرار دارند تا وضعیت بیماری در جامعه کنترل شود، اما بی‌مسئولیتی‌ها و بی‌تفاوتی‌ها رنج و خستگی این همه دشواری را دو چندان می کند.

درد دل‌های پرستاران این روزها و به ویژه شاید در روزهای پس از کرونا شنیدنی و تلخ است. سبک دشواری از زندگی و فعالیت شغلی که حتی تصورش هم برای بسیاری از اقشار جامعه ممکن نیست، چه برسد به این که بخواهند در این موقعیت قرار بگیرند

از ابتدای شیوع کرونا، بیمارستان ها و مراکز درمانی به عنوان خط مقدم جبهه مقابله با کرونا بودند و پزشکان و پرستاران به عنوان سربازان بهداشت تمام تلاش خود را کرده اند تا کمی از آلام و دردهای شهروندان را بکاهند. در این میان بخشی از کادر درمان، پزشکان و پرستاران جان خود را از دست داده اند.


ماههای سخت کرونایی در آذربایجان غربی  بیانگر  فعالیت های خالصانه کادر درمان به ویژه پرستاران سخت کوش مراکز مختلف بیمارستانی در سطح استان است این قشر زحمتکش با تمام وجود، قدم در این راه گذاشتند و در همه گیری ویروس کرونا و هفته هایی که بخش های مختلف بیمارستان ها مملو از بیماران کرونایی بودند، در خط مقدم مبارزه قرار داشتند و به خدمات رسانی بی غل و غش خود با تمام وجود خستگی ها مشغول بودند.

سخن آخر اینکه، تلاش کادر درمان و تمامی پرسنل بیمارستان در روزهای سخت و بحران کرونا بر هیچکس پوشیده نیست و همه مردم و مسئولان باید ق5در دان تلاش های بی وقفه و بدون ادعای این عزیزان باشند و با همراهی خود در این مسیر، خستگی این 16 ماه را از تن آنها بزدایند.

شیرین شریفی
 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید