11:48|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 17 تیر 1400 - 13:18
کد خبر: 16592
یادداشت:

رهاسازی زباله در حاشیه جاده‌ها/معضلی که جدی گرفته نمی‌شود

رهاسازی و انباشت زباله در کنار جاده‌های اصلی کلانشهر ارومیه، وضعیت ظاهری نامناسبی را برای این جاده‌ها به ارمغان آورده که به مطالبه‌ای برای شهروندان تبدیل شده است.
رهاسازی زباله در حاشیه جاده‌ها/معضلی که جدی گرفته نمی‌شود

سرویس اجتماعی باریش نیوز، امروزه افزایش روز افزون جمعیت و در پی آن زباله‌های پلاستیکی و در عین حال رهاسازی آن‌ها در اطراف و حاشیه شهرها و جاده‌های اصلی، از معضلاتی است که کلانشهر ارومیه چند سالی است که با آن مواجه است.

چند سالی است که دفع نخاله‌های ساختمانی و زباله‌های پلاستیکی در حاشیه جاده‌های اصلی و حاشیه‌ای به یک امر عادی تبدیل شده به نحوی که تصویر بسیار زشتی از ریختن زباله در حاشیه جاده‌ها و ورودی‌های شهر را در ذهن هر رهگذری مجسم می‌کند.

متاسفانه با وجود اعتراض‌های شهروندان طی سال‌های اخیر شاهد هیچ‌گونه مدیریت کارآمدی در خصوص پاکسازی و ساماندهی زباله‌ها در کنار جاده‌ها نبودیم و به صراحت می‌توان گفت این حجم از زباله انباشت شده در شان و منزلت یه کلانشهر نمی‌باشد.  

با توجه به پیام‌های دریافتی و تصاویر ارسالی از سوی مخاطبان، زباله‌های انباشت شده در کنار جاده‌ها شامل ماسک و دستکشی است که افراد برای مقابله با کرونا استفاده می‌کنند نیز می‌شود. 

در واقع می‎‌توان گفت این زباله‌ها می‌تواند تهدیدی برای انتقال و تشدید ویروس کرونا برای ساکنین آن مناطق باشد که توسط رهگذران و برخی از شهروندان در آن انباشت می‌شود. 

از طرفی هم با توجه به این‌که تابستان گرمی را پیش رو داریم، اگر به این مساله پرداخته نشود، مشکلات زیادی به بار خواهد آمد و زباله‌های عفونی نیز بحرانی بودن این مسئله را دو چندان می‌کنند.  

در پایان برای رفع این مشکل نیاز است فرهنگسازی لازم در خصوص دفع صحیح زباله از سوی رسانه‌های اجتماعی در اختیار شهروندان قرار گیرد و مسئولین ذیربط در جهت ساماندهی و پاکسازی حاشیه جاده‌ها تدابیر لازم را اتخاذ و با خاطیان این امر برخورد قاطعانه‌ای داشته باشند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید