10:14|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 17 تیر 1400 - 10:21
کد خبر: 16589
یادداشت:

خسارت های جبران ناپذیر قطعی برق بر پیکره اقتصاد نیمه جان

خاموشی های اخیر که تقریبا از یک ماه گذشته آغاز شده علاوه بر اینکه موجب اعتراض مردم و شهروندان قرار گرفته در ابعادی وسیع تر صدای انتقاد فعالان اقتصادی را نیز درآورده است و در این میان صنعت و تولید خسارات بسیاری از خاموشی های گسترده دیده اند و این در حالی است که مسوولان معتقدند که صنایع و تولید باید به سمت خودتامینی بروند.
خسارت های جبران ناپذیر قطعی برق بر پیکره اقتصاد نیمه جان


سرویس اجتماعی باریش نیوز، این قطعی های برق می تواند پیامدهایی به دنبال داشته باشد که از جمله آنها می توان به وقفه در کسب و کارهای وابسته به برق، خرابی تجهیزات کارگاهی، خراب شدن دستگاه های برقی، ایجاد بی نظمی و تصادف در موارد خاموشی چراغ های راهنمایی و رانندگی، ایجاد مشکلات روانی و جسمانی در پی ماندن در تاریکی یا آسانسور، ازکار افتادن دستگاههای پزشکی و ... اشاره کرد.

در طول یک ماه اخیر بسیاری  از شهرهای بزرگ در پی افزایش دما، با قطعی مکرر برق مواجه هستند. بحران کم آبی و خاموشی معضلی است که این روزها در صدر اخبار کشور قرار دارد.

قطعی ناگهانی برق برای صنایع مشکلات زیادی را به همراه داشته که از آن میان می توان به صدمه دیدن دستگاهها، ‌از بین رفتن و فاسد شدن موادخام،‌آلودگی هوا، تعطیلی خطوط تولید و بیکاری کارگران و از بین رفتن محصولات در هنگام انتقال میان خطوط تولید و در نتیجه وارد آمدن خسارات میلیاردی روزانه به صنایع اشاره کرد.

در این میان یکی دیگر از بخش هایی که شدیدا دچار ضرر و زیان‌های مالی می‌شوند، مشاغل خرد است که بدون برق فروش، تولید و یا ارائه خدمت آن‌ها با مشکل مواجه شده و روند کار آنها تا وصل شدن برق متوقف می‌شود که بعضا ضررهای بسیاری را در پی این اقطعی های مکرر متحمل می‌شوند.

همچنین این خاموشی ناگهانی و قطعی برق حتی برای ساعاتی می تواند علاوه بر ضرر های مالی به بسیاری از دمشاغل به سیستم های کامپیوتری شرکت ها و ادارات  نیز  آسیب های جبران ناپذیری وارد می کند.

نکته پایانی اینکه، باتوجه به اینکه اوضاع اقتصادی به گونه ای است که درآمد و مخارج ارگان ها با یکدیگر همخوانی ندارد، خرید لوازم حتی دست دوم هم با مشکلات بسیاری همراه است و مسئولان ذیربط باید در این شرایط و بحران اقتصادی بیشتر به فکر مردم و فشارهایی که بر آنها تحمیل می شود باشند و با ارائه راهکارهای اصولی این بحران را مدیریت کنند تا مردم بیشتر از این زیر بار این همه فشار و مشکلات کمرشان خم نشود.

 
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید