05:41|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 15 تیر 1400 - 13:40
کد خبر: 16582
یادداشت:

پیامدهای منفی کرونا بر نظام اداری/ ضرورت توسعه خدمات الکترونیک

با توجه به همه گیری ویروس کرونا در جهت جلوگیری از تجمع افراد در سازمان‌ها و تسریع پاسخگویی به مطالبات مردمی لازم است توسعه خدمات الکترونیکی در اولویت مسئولین ذیربط قرار گیرد.
پیامدهای منفی کرونا بر نظام اداری/ ضرورت توسعه خدمات الکترونیک

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با شیوع ویروس منحوس کرونا زندگی اجتماعی افراد تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته و نظام اداری نیز که وظیفه ارائه خدمات را به مردم دارد، از پیامدهای این ویروس مستثنی نمانده است.

از طرفی هم باتوجه به همه‌گیری این ویروس در مدت یکسال و نیم، تاکید ستاد استانی مقابله با کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توسط شهروندان می‌باشد. 

در پی این توصیه دورکاری کارکنان با ظرفیت یک سوم و با هدف کاستن از تراکم حضور آنان در محیط‌های اداری در سازمان‌ها اعمال شده است. 

شهروندان نیز می‌بایست هنگام حضور در ادارات حتما از ماسک استفاده نموده و به حفظ فاصله فیزیکی خود توجه ویژه داشته باشند. انتخاب ساعات کم تراکم برای حضور در ادارات می‌تواند عاملی برای کاهش خطر ابتلای بیماری می‌باشد.

ضرورت تسریع در توسعه خدمات الکترونیک و برقراری ارتباط بین سامانه‌های مختلف برای کاهش ترددهای مردم و مراجعه‌کنندگان بین ادارات، گسترش جلسات مجازی برای انجام هماهنگی‌های بین دستگاهی که در این برهه از نیازهای اساسی به شمار می‌آید. 

بنابراین همان‌طور که در طول این مدت زندگی عادی مردم در اثر شیوع این بیماری دچار تغییرات جدی شده و به نظر نمی‌رسد که قصد تمام شدن داشته باشد، می‌توان گفت این تاثیرات در نظام اداری نیز بسیار جدی، عمیق و ماندگار خواهد بود و نیازمند اعمال تغییرات اساسی در روش‌‌های انجام کار دستگاه‌های اجرایی می‌باشد.

طبق پیام‌های دریافتی، مخاطبان اظهار می‌کنند که برای انجام کار اداری خود ناچارند نصف روز خود را معطل پاسخگویی کارمندان باشند. 

با توجه به موارد فوق الذکر توسعه خدمات الکترونیک بهترین راهکار برای تسریع پاسخوگی به مطالبات ارباب رجوع، راحتی کار کارمندان و جلوگیری از انتقال کرونا می‌باشد. 

در آخر امید است مسئولین ذیربط در جهت توسعه خدمات الکترونیکی برنامه‌هایی را اتخاذ و در آینده‌ای نزدیک به تحقق رسانند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید