15:07|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 15 تیر 1400 - 13:28
کد خبر: 16580
یادداشت:

قطعی مکرر آب و برق و روزگار ناخوش مردم

برخی از کلان شهرها و بسیاری از شهرهای متوسط و کوچک ایران، در آستانه فصل تابستان، دچار قطعی هم زمان آب و برق شده‌اند و این امر موجب ایجاد نارضایتی و گله مندی مردم شده است، که در این میان شهر ارومیه نیز از این قاعده مستثنی نمانده است.
قطعی مکرر آب و برق و روزگار ناخوش مردم

سرویس اجتماعی باریش نیوز، متاسفانه این روزها با اوج گرفتن گرمای هوا در کنار قطعی های مکرر برق در ارومیه بی‌آبی نیز یکی از مشکلاتی است که طی چند هفته گذشته مردم این شهر را آزار داده و موجب نارضایتی و انتقاد آنها شده است.

در کنار قطعی آب خاموشی های برق نیز مزید بر علت شده است گاه در برخی مناطق به مدت چند ساعت نه آبی در دسترس است و نه برقی!


با آغاز فصل تابستان این مشکل جدی تر شده است و مناطقی از شهر برای آب آشامیدنی مجبورند که از نقاط دیگر شهر آب تهیه کنند متاسفانه قطع گاه و بیگاه برق و ولتاژ پایین آن بسیاری از وسایل خانگی مردم را سوزانیده است.

در این میان بسیاری از شهروندان نیز از نبود عدالت در این قطعی ها در برخی از نقاط شهر شکایت دارند و اظهار دارند که این قطعی های مکرر آب و برق در بخی از نقاط شهر بیشتر میباشد و این شهروندان خواستار پیگیری سرع مسئولان مربوطه در این زمینه هستند؛ بخصوص در مورد قطعی و افت فشار چشمگیر فشار آب در برخی از نقاط شهر که با توجه به بحران کرونا و گرمی بیش از حد هوا با توجه زندگی آپارتمانی و شهری چیزی نیست که با کمبود آن بتوان به راحتی کنار آمد.

با توجه به گرمای طاقت فرسا و کمبود آب، مردم انتظار دارند که اگر چنانچه قطعی برقی اعمال می‌ شود، بطور یکسان و برابر در کلیه مناطق شهر اجرا شود که در این صورت عدالت رعایت شده و در این میان حق هیچ کس تضییع نشده است .

سخن آخر اینکه، در این شرایط و بحران کرونا و فشارهای اقتصاد حاکم بر جامه شایسته نیست که مردم از اساسی ترین نیازها یک زندگی نیز بی بهره شوند و اگر بنا به هر شرایطی این قطعی های برق و آب قرار است که صورت بگیرد بر اساس برنامه زمان بندی دقیق و همچنین اجرای عدالت در تمامی نقاط شهر صورت گیرد تا در این میان حق هیچ شهروندی تضییع نشده و این فشار قطعی های مکرر فقط در  برخی از نقاط شهر نباشد.



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید