15:25|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 14 تیر 1400 - 12:41
کد خبر: 16577
یادداشت:

کمبود انسولین به دغدغه تکراری برای بیماران دیابتی تبدیل شده است

داستان تکراری کمبود انسولین در آذربایجان‌غربی همچنان ادامه دارد و موجبات اعتراض بیماران دیابتی را فراهم کرده که نیازمند اهتمام متولیان این امر در جهت رفع این مشکل می‌باشد.
کمبود انسولین به دغدغه تکراری برای بیماران دیابتی تبدیل شده است

سرویس اجتماعی باریش نیوز، دیابت نوعی بیماری است که در آن بدن فرد مبتلا قادر نیست قند خون را مصرف کند، به عبارت دیگر قادر به تولید انسولین نبوده و یا سلول‌های گیرنده انسولین در سلول‌های بدن قادر به جذب آن نیستند.

این روزها کمبود انسولین در آذربایجان‌غربی مطالباتی را برای آحاد مردم بخصوص بیماران دیابتی به وجود آورده که با توجه به قرار گرفتن در ایام کرونا و آسیب پذیری این قشر، کمبود انسولین می‌تواند در سلامتی آن‌ها تاثیر بسزایی داشته باشد. 

در واقع می‌توان گفت کمبود انسولین بیماران دیابتی استان را با چالش‌های جدی مواجه کرده که در پی اعتراض نسبت به این موضوع، مسئولین مربوطه اظهار می‌کنند که مشکلی در تامین انسولین وجود ندارد ولی پیام‌های دریافتی از سوی مخاطبان خلاف اظهارات آنان را بیان می‌کند. 

طبق پیام‌های دریافتی، مخاطبان اذعان می‌کنند چند وقتی است که با مشکل کمبود انسولین روبه‌رو هستند و هنگامی که به داروخانه‌های دولتی مراجعه می‌کنند، تنها یک عدد انسولین دریافت می‌کنند که آن هم نمی‌تواند دردی از دردهای روزانه آن‌ها دوا کند. 

از طرفی هم محدود بودن موجودی انسولین در داروخانه‌های شخصی بیماران دیابتی را با مشکلات جدی رو به رو کرده است و موجبات اعتراض آن‌ها را نسبت به ارگان مربوطه فراهم کرده است.  

در پایان انتظار می‌رود مسئولین ذی صلاح تلاش لازم را در جهت تامین انسولین برای بیماران دیابتی را بکار گیرند تا باری از نگرانی و دغدغه مردم و بیماران دیابتی رفع شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید