12:59|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 13 تیر 1400 - 13:03
کد خبر: 16572
یادداشت:

کلاف پیچیده ترافیک در ارومیه تمامی ندارد

ترافیک معضلی دیرینه که با گذشت چندین سال همچنان گریبانگیر کلانشهر ارومیه می‌باشد که بی‌توجهی مسئولین مربوطه موجب گله‌مندی شهروندان شده است. 
کلاف پیچیده ترافیک در ارومیه تمامی ندارد

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با گسترش روز افزون جمعیت شهری و گرایش مردم به استفاده از وسیله نقلیه در جهت سهولت رفت و آمد افزایش یافته که سبب ایجاد ترافیک در سطح شهری می‌شود. 

از دیگر عوامل موثر در افزایش ترافیک شهری خیابان‌های شلوغ و معابر تنگ و باریک هستند که امروزه تردد رانندگان را دچار مشکل کرده‌اند. 

ترافیک شهری در پایان ساعات کاری ادارات به اوج خود می‌رسد که باتوجه به شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاه ها انتظار می‌رفت با کاهش ترافیک روبه رو باشیم ولی در حال حاضر عکس این موضوع را مشاهده می‌کنیم. 

شلوغی ترافیک، سروصدای ناشی ار بوق خودروها و نبوی جای پارک عمده مشکلاتی هستند که چندین سال است که ارومیه‌ای‌ها با آن مواجه‌اند. 

خیابان‌ عطایی، امام، مرکز و .... از جمله خیابان‌هایی هستند که به واسطه نبود پارکینگ مکانیزه طبقاتی و سد معبر به وسیله پارک خودرو در مکان های پارک ممنوع، بیشترین مقدار خودرو را در طول روز در خود جای می‌دهند.

از طرفی تردد اتوبوس‌های شهری و وسایل نقلیه سنگین از محوطه شهری این مشکل را چندین برابر کرده که در جهت حل آن نهادهای مربوطه بایستی مسیری جداگانه که خللی در تردد رانندگان سواری ایجاد نکند را تبیین کنند. 

مسئله ترافیک شهری طی سال‌های اخیر توسط اکثریت شهروندان و رسانه‌ها مطرح شده و آنان بنا به اتفاق نظر خواستار رسیدگی مسئولان نسبت به این موضوع هستند. 

متاسفانه در پی این موضوع مسئولان شهری هر چند مدت یکبار پشت تریبون وعده‌هایی را مطح کرده‌اند که تا کنون عملکردی مثبت از حل معضل ترافیک دیده نشده است. 

در آخر انتظار می‌رود نهادها و مسئولین ذی‌‌صلاح در جهت عملی کردن وعده‌های خود برنامه‌هایی را که در شان کلانشهر ارومیه باشد را اتخاذ کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید