15:28|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 13 تیر 1400 - 13:00
کد خبر: 16571
یادداشت:

داستان تکراری گرانی میوه زیر سایه بی‌نظارتی مسئولان

این روزها افزایش افسار گسیخته نرخ میوه در بازار، کام ارومیه‌ای‌ها را تلخ‌تر از همیشه کرده است؛ مسئله‌ای که شهروندان دلیل آن را عدم نظارت مسئولین می‌دانند.
داستان تکراری گرانی میوه زیر سایه بی‌نظارتی مسئولان

سرویس اقتصادی باریش نیوز، کافیست این روزها سری به بازار بزنیم، خواهیم دید که میوه فروشی‌های سطح شهرمملو از میوه‌های پر رنگ و لعابی هستند که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند ولی با دیدن قیمت آن چیزی جز حسرت عایدشان نمی‌شود. 

در واقع می‌توان گفت طی یکسال گذشته نه تنها میوه بلکه همه اقلام خوراکی افزایش نرخ چند برابری پیدا کرده‌اند به گونه‌ای که مردم اظهار می‌کنند هیچ نظارتی بر روند صعودی قیمت‌ها نیست. 

از بدو شیوع ویروس منحوس کرونا هزینه‌های اصلی خانوار آنقدر افزایش یافته که در طول این مدت تقاضا برای خرید میوه از سوی مردم نسبت به سال‌های قبل کاهش چشمگیری داشته است.

به نظر می‌رسد غفلت مسئولان نظارتی در این امر باعث شده برخی دلالان کنترل بازار را در دست بگیرند و با اعمال قیمت‌های سلیقه‌ای باعث شوند یکی دیگر از کالاهای مورد نیاز و مصرفی خانواده ها از سبد آن ها حذف شود. 

در شرایط فعلی با نیم نگاهی به قیمت میوه‌ها به وضوح خواهیم دید که خرید چند قلم میوه از درآمد یک روز کارگر هم بیشتر است. 

این موضوع به صراحت در سطح شهری قابل مشاهده است که نرخ میوه‌ها بر اساس موقعیت محله‌ای که به فروش می‌رسد، تعیین می‌شود و در محله‌های بالا شهری با قیمت دو برابری به فروش می‌رسد. 

 خرید میوه و به ویژه میوه‌هایی که با اسم میوه نوبرانه به فروش می‌رسند برای شهروندان غیر ممکن شده و در مقابل تقاضای کودکان تنها چیزی که از والدین به آنان می‌رسد، شرمندگی است. 

در پایان بایستی گفت با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه مردم باید به نخوردن، نپوشیدن و حسرت به دل ماندن عادت کنند چرا که به نظر می‌رسد مسئولان ذی‌صلاح پاسخ و یا برنامه‌ای برای کنترل گرانی‌های افسار گسیخته ندارند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید