04:36|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 13 تیر 1400 - 09:35
کد خبر: 16569
با افزایش عادی انگاری‌ها:

سایه شوم کرونا رنگین‌تر شد

با وجود اینکه اجرای روند واکسیناسیون کرونا امیدها را برای رهایی از این بیماری زنده کرده بود اما عادی انگاری مردم و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین روند کند تزریق واکسن برای گروهای هدف سبب شد تا وارد پیک پنجم کرونا شویم.
سایه شوم کرونا رنگین‌تر شد

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، کرونا نزدیک 2 سال است که جهان را تحت تأثیر خود قرار داده و موج همه گیری این بیماری روز به روز فراگیرتر و گسترده تر می‌شود.

هر گونه عادی انگاری و رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی موجب اوج گرفتن این بیماری می‌شود اما متاسفانه این روزها کمتر کسی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده و از ماسک استفاده می‌کند.

بنابراین می‌توان گفت رعایت بهداشت و استفاده از ماسک در بین مردم روز به روز کمتر و کرونا روز به روز خشن‌تر می‌شود و شناسایی گونه‌های جدید این بیماری به شدت رو به افزایش است.

اخیرا در طول دوران تاخت و تاز کرونا برخی از محدودیت‌ها برای پیشگیری از این بیماری اعمال شد با وجود اینکه تعطیلی برخی از اصناف و کسب و کارها موجب ضرر و زیان این قشر از جامعه شد اما گویا این شیوه نیز برای پیشگیری از ویروس منحوس کرونا کافی نبود و تغییر آنچنانی در روند کاهش ابتلایان به این بیماری مشاهده نشد.

از اوایل سال جاری روند واکسیناسیون گروه های هدف همزمان با سراسر کشور در آذربایجان‌غربی نیز آغاز شد اما بعد از گذشت مدتی روند عملیات واکسیناسون نیز کم رنگ شد و با کندی پیش رفت که نیاز است مسئولین امر اهتمام ویژه به این موضوع داشته باشند.

در شرایط کنونی رعایت شیوه‌نامه بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، دوری از تجمعات و استفاده از ماسک تنها راه پیشگیری از این بیماری به شمار می‌روند و مسئولین وزارت بهداشت نیز تاکید ویژه‌ای در این رعایت این امر دارند.
   
همه ما از آغازین روزهای شیوع ویروس منحوس کرونا می‌دانیم که کرونا با کسی شوخی ندارد و پیر و جوان نمی‌شناسد پس برای اینکه از جان خود و دیگران محافظت کنیم باید با دقت و توجه بیشتری دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم و عادی انگاری در برابر این بیماری را به صفر برسانیم.  

براساس اعلام  کمیته امنیتی،اجتماعی و انتظامی ستاد مقابله با کرونا در آذربایجان غربی و براساس اعلام وزارت بهداشت روز شنبه ۱۲ تیرماه وضعیت شهر‌های ارومیه، اشنویه، خوی، پیرانشهر، چالدران، سلماس، شاهین دژ، میاندوآب، ماکو و بوکان نارنجی و شهر‌های مهاباد، نقده، تکاب، شوط، پلدشت، چایپاره و سردشت نیز زرد خواهد بود.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید