15:27|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 12 تیر 1400 - 09:14
کد خبر: 16561
در روزهای گرم سال؛

خود را در برابر مصرف بهینه آب و برق مسئول بدانیم

از شهروندان انتظار می‌‍رود تا خود را در برابر مصرف بهینه آب و برق مسئول بدانند و تا حد امکان در مصرف این دو نعمت صرفه‌جویی‌های لازم را داشته باشند.
خود را در برابر مصرف بهینه آب و برق مسئول بدانیم

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، فصل تابستان و گرمای هوا از راه رسید و اصولا در این ایام از سال مصرف آب و برق افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.

از ماه گذشته به دلیل بالا رفتن پیک مصرف، قطعی آب و برق در شهرهای مختلف آذربایجان‌غربی به ویژه شهر ارومیه افزایش یافته و این تنها به این استان ختم نمی‌‍شود و استان‌های دیگر نیز دچار این بحران هستند.

همه ما می‌دانیم که نبود آب و برق زندگی را مختل می‌کند و طبیعتا مشکلاتی نیز در پی دارد از این رو قطعی‌های مکرر و پی در پی مردم را به شدت کلافه و گلایه‌مند کرده است.

این روزها به دلیل شیوع بیماری کرونا برخی از ادارات روند دور کاری دارند و از سوی دیگر به دلیل اینکه در فصل امتحانات قرار گرفته‌ایم قطعی‌های مکرر برق برای دانش آموزان و دانشجویان نیز دلهره و اضطراب به وجود آورده است.

تحمل گرمای هوا در روزهای گرم سال برای مردم سخت شده و استفاده از کولرهای آبی و گازی و افزایش مصرف آب به اوج خود رسیده است از این رو از شهروندان انتظار می‌‍رود تا خود را در برابر مصرف بهینه آب و برق مسئول بدانند و تا حد امکان در مصرف این دو نعمت صرفه‌جویی‌های لازم را داشته باشند.

در سال جاری بارندگی‌ها در استان و سطح کشور هم کاهش چشمگیری یافته و نگرانی‌هایی در این زمینه ایجاد کرده است.  

براساس شنیده و گفته‌های مسئولین متولی متاسفانه امسال با بحران شدید افزایش مصرف آب و برق مواجه هستیم و نیاز است تا با همکاری و همیاری یکدیگر بتوانیم از این روزهای حساس عبور کنیم.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید