07:12|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 10 تیر 1400 - 13:01
کد خبر: 16560
یادداشت:

کمبود امکانات رفاهی درپارک‌های سطح شهری / مسئولان تدابیری بیندیشند

ارک‌های سطح شهری ارومیه دارای امکانات رفاهی مناسب نیستند به طوری که نبود روشنایی مناسب و سرویس‌های بهداشتی مجهز و کمبود وسایل بازی و وضعیت نامناسب پیاده‌روها، گلایه شهروندان را در پی داشته است.
کمبود امکانات رفاهی درپارک‌های سطح شهری/ مسئولان تدابیری بیندیشند


سرویس اجتماعی باریش نیوز، امروزه باتوجه به همه گیری ویروس کرونا، پارک‌ها یکی از نیازهای ضروری شهروندان برای گذراندن اوقات فراغت شهروندان محسوب می‌شوند که از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند. 

باتوجه به تصاویر ارسالی از سوی مخاطبان حاکی از نگرانی‌هایی نسبت به تخریب فضای سبز و از بین رفتن چمن، درختان و امکانات در پارک‌ها بدلیل عدم رعایت اصول و رفتار مناسب در اماکن عمومی توسط عده‌ای معدود می‌باشد. 

متاسفانه اکثر پارک‌های ارومیه از سرویس بهداشتی مناسب برخوردار نیستند به طوری که شهروندان هنگام مراجعه به پارک‌ها یا با درهای همیشه قفل سرویس بهداشتی روبرو می‌شوند یا سرویس‌های بهداشتی پارک همیشه کثیف هستند.

ریختن زباله خصوصا در روزهای تعطیل در اکثر نقاط پارک‌ها، ریختن پوست تخمه روی چمن‌ها و زیر درختان و در نتیجه خشک کردن فضای سبز موجود، روشن کردن آتش یا زغال بر روی فضای سبز و…از جمله این موارد بوده که صحنه‌هایی زشت و نامناسب را برجای می گذارد و سبب آلودگی محیط، از بین رفتن درختان و گل‌ها و فضای سبز، بوی نامطبوع در محیط می‌شود و به نحوی حقوق سایر شهروندان را ضایع می‌کند.

در شرایط فعلی و با توجه به وارد فوق الذکر لازم است شهروندان نیز بایستی در تمییز نگه داشتن محیط و .... سهیم باشند و این فرهنگ را در ذهن خود ثبت کنند که گوشه و اطراف پارک‌ها جای رهاکردن زباله نیست و این عمل آن‌ها می‌تواند فرهنگ شهر را زیر سوال ببرد. 

در پایان از مسئولین شهری نیز انتظار می‌رود نسبت به افزایش سطل‌های زباله در پارک‌ها، نیمکت و محل‌های نشستن افراد، نوسازی امکانات پارک‌ها و… برنامه‌هایی دقیق و در جهت عملی کردن آن‌ها تمام تلاش خود را به کار گیرند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید