17:09|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 10 تیر 1400 - 11:52
کد خبر: 16557
یادداشت:

وضعیت اسفناک آسفالت و معابر شهری در ارومیه / آسفالت هایی که در حد یک کلانشهر نیست

شهر ارومیه به عنوان یکی از شهرهای بزرگ کشور محسوب می شود، اما آسفالت بی کیفیت خیابان های این شهر برازنده کلان شهری با جمعیت بالای یک میلیون نفر نیست.
وضعیت اسفناک آسفالت و معابر شهری در ارومیه / آسفالت هایی که در حد یک کلانشهر نیست

سرویس اجتماعی باریش نیوز، کیفیت معابر شهری قطعا یکی از عوامل موثر بر کیفیت زندگی شهروندان و هم چنین یکی از شاخص های رضایت از عملکرد شهرداری ها محسوب می شود. شهر ارومیه، سالهاست که از کیفیت پایین معابر شهری و به طور خاص کیفیت پایین آسفالت خیابان های اصلی شهر رنج می برد.

شاید آسفالت معابر و خیابان های شهر یک مطالبه پیش پا افتاده به نظر آید، اما این روزها به یکی از مهم‌ترین مطالبات شهروندان ارومیه ای تبدیل شده است. چاله‌های معابر و دست اندازهایی که بر اثر تخریب آسفالت ایجاد شده تردد را هر روز سخت‌تر می‌کند و سبب نارضایتی شهروندان شده است.

خيابان و معابر این شهر در بسیاری از نقاط دچار فرو رفتگي يا شكستگي آسفالت با چاله هاي كوچك و بزرگ با تكه هاي آسفالت كنده شده از سطح زمين هستند كه این امر خود گاها و  به راحتي منشا سوانح رانندگي نیز مي شود و این وضعیت نامطلوب و کیفیت نامناسب آسفالت معابر اصلاً در شأن مرکز استان و کلان شهر ارومیه نیست و در برخی موارد منجر به ایراد خسارات جانی و مالی به شهروندان شده است.

متاسفانه در این میان، مسئولان شهری ما هنوز نتوانسته‌اند یکی از نیازهای مهم شهری یعنی آسفالت معابر و خیابان ها را با روش‌های استاندارد رفع کنند.

نکته پایانی اینکه، یکی از معضلات مهم و اساسی در زمینه آسفالت خیابان های ارومیه نبود آسفالت یکدست در برخی خیابان ها و معابر اصلی می باشد که این امر موجب نارضایتی شهروندان این کلانشهر شده است،مسئولان شهری باید این نکته را در نظر داشته باشند که  یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که یک شهر را از سایر شهرها متمایز می‌کند و تاثیر زیادی بر منظر شهری دارد، آسفالت یکدست و مناسب معابر است و این موضوع  از مهمترین اقدامات و وعده‌های شهرداری ها است که متاسفانه تا کنون محقق نشده است.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید