15:23|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 09 تیر 1400 - 13:42
کد خبر: 16553
یادداشت:

سایت‌های اینترنتی؛ مافیای جدید در اقتصاد

نظارت ناکافی نسبت به سایت‌های خرید و فروش آنلاین و عدم اطلاعات کافی قبل از خرید توسط شهروندان باعث ایجاد یک فضای ناایمن برای کاربران شده است.
سایت‌های اینترنتی؛ مافیای جدید در اقتصاد

سرویس اجتماعی باریش نیوز، چندسالی است که خرید اینترنتی در آذربایجان‌غربی رونق گرفته و با ایجاد فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ یا حتی کسب و کارهای اینترنتی روز به روز بر تعداد مشتریان آن‌ها افزوده شده است.

در یکسال و نیم گذشته که کرونا باعث ایجاد محدودیت در رفت و آمد شهروندان شده است، می‌بینیم که با تعطیلی گروه‌های مشاغل، بازار فروشگاه‌های اینترنتی رونق پیدا کرده است و با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شدند.

 به گونه‌ای که در این مدت اکثریت مردم وسیله مورد نیاز خود را اینترنتی تهیه کرده‌اند، درواقع می‌توان گفت تمایل مردم به رعایت قواعد قرنطینه جهت دور ماندن از بیماری باعث شده که تقاضا برای خرید آنلاین افزایش پیدا کند.

از طرفی کسب و کار‌هایی که تاکنون اقدام به فروش حضوری می‌کردند از زمان شیوع کرونا برای فروش اجناس خود به فروش اینترنتی روی آوردند و اکنون از موادغذایی گرفته تا پوشاک و... از طریق فروشگاه‌های اینترنتی قابل دسترس است و می‌توان به راحتی سفارش داد و جلوی درب منزل تحویل گرفت.

با توجه به موارد فوق الذکر در این میان اعتماد و تحویل سالم وسیله‌ای که توسط مشتری سفارش داده شده مسئله‌ای کاملا دشوار است.

از سوی دیگر روی کارآمدن برخی از سایت‌ها باعث شده که توجه افراد به سوی اجناس دست دوم بلااستفاده در منازلشان جلب شود و برای فروش آن‌ها اقدام کنند که اعمال قیمت‌های سلیقه‌ای در آن خود عاملی برای بدتر شدن وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه میشود.

در واقع سایت‌های خرید و فروش ایترنتی به دنبال این هستند که بیشترین وابستگی را به خدمات خود به وجود آورند که در این شرایط شهروندان بایستی با آگاهی و بینش بیشتری وارد سایت‌ها شده و بعد از تحقیق و اطمینان کامل اقدام به خرید کنند.

هدف آن‌ها نفود در روزمرگی‌های مردم به یک ابزار کمکی ضروری می‌باشد، به‌گونه‌ای که زندگی مردم با آن گره بخورد. نکته قابل تامل در این برنامه‌ها بی‌توجهی به ایجاد امنیت است به طوری که همین موضوع محیطی را برای کلاهبرداری آزاد در این فضا به‌وجود آورده است.

در آخر امید است مسئولین مربوطه نظارت‌های کافی را در بستر این سایت‌ها به وجود آورده و در جهت بروز مشکلی مسئولین این سایت‌ها را بازخواست کرده و مجازاتی برای آنان در نظر گیرن

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید