08:42|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 09 تیر 1400 - 09:40
کد خبر: 16549

راه آهن ارومیه در خواب خرگوشی!

راه آهن ارومیه بعد از گذشت 17 سال تعلل به بهره برداری رسید اما اکنون که نزدیک به 4 سال از بهره برداری خط ریلی ارومیه گذشته است به نظر می‌رسد هیچگونه اقدام قابل توجه و افزایش تجهیزاتی در این مجموعه صورت نگرفته است.
راه آهن ارومیه در خواب خرگوشی!

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، امروزه استفاده از حمل‌و‌نقل ریلی در زمینه انتقال مسافر و کالا به دلیل مزیت‌های آن بسیار محبوب و رو به رشد و توسعه است.

همچنین از سوی دیگر گرانی حمل و نقل هوایی و ایمنی پایین در برخی از راه‌های مواصلاتی و افزایش سرعت و بهبود امکانات رفاهی قطارها موجب شده تا در شهر وکشورهای پیشرفته نسبت به سرمایه‌گذاری و توسعه شبکه ریلی خود بیش از پیش اقدام کنند.

حمل‌ونقل ریلی مزایای بسیار زیادی بر توسعه و تسهیل شرایط به منظور افزایش سرمایه‌گذاری دارد از جمله مزایای آن می‌توان به ایمنی بیشتر، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و مصرف انرژی پایین در حمل و نقل ریلی به نسبت جاده‌ای، اشاره کرد.

ایستگاه راه آهن ارومیه با هدف توسعه شبکه ریلی کشور در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار در جنوب شرقی ارومیه با زیربنای کل ساختمان‌های ایستگاه راه‌آهن ارومیه ۱۶ هزار و ۶۳۵ مترمربع احداث شده و پس از 17 سال چشم انتظاری 28 آبان 1397 به بهره برداری رسید و ارومیه‌ای‌ها هم توانستند بعد از مدت ها صدای سوت قطار را بشنوند.

براساس اطلاعات موجود راه‌آهن ارومیه در 4 قطعه در فاصله شهرهای ارومیه به نقده، نقده به میاندوآب و میاندوآب به مراغه احداث شده و برای احداث خط آهن مهاباد تا ارومیه در مجموع 4 هزار میلیارد ریال هزینه شده که ارزش به روزآوری آن بالغ بر 10 هزار میلیارد ریال است.

اما از این ها که بگذریم موضوع مورد نظر در اینجا این است که بعد از گذشته نزدیک به 4 سال از بهره‌برداری از خط ریلی راه اهن ارومیه در حال حاضر چه اقدام قابل توجهی در این مجموعه صورت گرفته است.

 یک سال بعد از بهره برداری از راه آهن ارومیه مدیرکل این مجموعه عنوان کرد که پیگیر افزایش تجهیزات درایستگاه را آهن ارومیه است و سرمایه گذاری در زمینه خرید واگن و تجهیزات سالن‌های مسافری نیز در دست پیگیری است.

سوال اینجاست که یا واقعا در این مدت امکانات و تجهیزات در مجموعه راه آهن ارومیه افزایش نیافته یا اگر افزایش یافته هیچ گونه خبری در این مورد رسانه ای نشده است.

هما ن طور که در اول این بحث از مزایای توسعه خط ریلی صحبت شد انتظار می‌رود متولیان و مسئولین راه آهن ارومیه اهتمام ویژه به توسعه هر چه بیشتر راه آهن ارومیه داشته باشند و کمی اطلاع رسانی‌ها در این مجموعه را تقویت کنند.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید