07:44|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 09 تیر 1400 - 08:38
کد خبر: 16548
معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی: 

رشد نزدیک به ۲۴۰۰ درصدی تناژ ترانزیت خروجی از پایانه‌های مرزی استان در سه ماهه نخست سال جاری

در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته رشد  نزدیک به ۲۴۰۰ درصدی تناژ ترانزیت خروجی از پایانه های مرزی استان را شاهد بودیم.
رشد نزدیک به ۲۴۰۰ درصدی تناژ ترانزیت خروجی از پایانه‌های مرزی استان در سه ماهه نخست سال جاری

 فروغ فاریابی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اعلام این خبر  افزود : با توجه به بازگشایی مرزها و انجام  ترانزیت کالا با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی شاهد رشد چشمگیر تناژ ترانزیت ورودی و خروجی  کالا در مرزهای استان هستیم.

 فاریابی گفت :  در سه ماهه نخست سال جاری بالغ بر ۱۰۸ هزار تن تناژ ترانزیت ورودی و نزدیک به ۹۱ هزار تن تناژ ترانزیت خروجی از پایانه های مرزی استان انجام گرفته که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته به ترتیب بالغ بر ۶۶۵ و نزدیک به ۲۴۰۰ درصد رشد داشته است.

 وی افزود : بیشترین رشد تناژ ترانزیت خروجی در بین پایانه های مرزی متعلق به پایانه مرزی بازرگان با افزون بر ۸۱ هزار تن و رشد ۳۱۵۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ است.

 این مقام مسئول در پایان به رشد تناژ صادرات و واردات در سه ماهه سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل آن اشاره کرد و اظهار داشت: در این مدت رشد تناژ صادرات بالغ بر ۲۷۰ درصد و رشد تناژ واردات نزدیک به ۴۳۹ درصد بوده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید