05:31|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 06 تیر 1400 - 13:29
کد خبر: 16532
یادداشت:

عدم همخوانی هزینه های سرسام آور درمان کرونا با جیب مردم

این روزها هزینه‌های درمان کرونا، بسیاری از خانواده‌ها را به زیرخط فقر کشانده، حالا هرقدر هم که مسئولان از پوشش‌های بیمه‌ای و حمایتی با قیمت های دولتی بگویند، باز هم بخش قابل‌توجهی از هزینه‌های درمان کرونا خارج از بیمارستان‌های دولتی، از جیب خود بیماران پرداخت می‌شود؛ روندی که در حال فقیرتر کردن بیماران است.
عدم همخوانی هزینه های سرسام آور درمان کرونا با جیب مردم


سرویس اجتماعی باریش نیوز، هزینه‌های سنگین درمان کرونا، تنها گریبان بیمارانی را که در مراکز درمانی بستری می‌شوند، نگرفته است، حتی بیماران با ابتلای نه چندان شدید نیز، گرفتار هزینه‌های بالای درمان این بیماری هستند. این هزینه های سرسام آور از  آنها با هر بار مراجعه به متخصص و پرداخت ویزیت گرفته تا  هزینه ویزیت تست پی‌سی‌آر، سی‌تی‌‌اسکن ، هزینه انجام انواع آزمایش خون و داروهای تقویتی و جانبی درمان که اکثر این داروهای تقویتی نیز زیر پوشش بیمه نمی باشند تا الی آخر که بار مضاعفی بر دوش این بیماران گذاشته است.

همه این هزینه ها تنها بخش کوچکی از هزاران هزینه درمان درمان کرونا آنهم برای افرادی که بصورت خفیف گرفتار این ویروس منحوس شده اند چه برسد به هزینه افرادی که بصورت حاد دچار این بیماری شده و در بیمارستان بستری شوند که در این صورت با هزینه های بسیار هنگفت درمان این ویروس منحوس روبرو خواهند شد

درمان مبتلایان به کرونا به دلیل عدم داروی مشخص برای این بیماری درمانی قطعی نیست و نقش حمایتی دارد؛ به شکلی که بیماران مبتلا با استفاده از یک سری داروها شرایط بهتری پیدا کرده و پس از ترخیص در بیمارستان با گذراندن دوره‌های قرنطیه در خانه، از این بیماری خلاصی پیدا می‌کنند.

با توجه به این موضوع، آغاز فرآیند درمان بیماران مبتلا به کرونا در مراکز درمانی هزینه‌هایی برای بیماران به دنبال دارد که این موضوع یکی از دل مشغولی‌های این روزهای بیماران مبتلا به کرونای مراجعه کننده به مراکز درمانی است؛ که این امر علاوه بر درد مضاعف بیماری باید با هزینه های سرسام آور این بیماری روبرو شوند.

سخن آخر اینکه، امروز کرونا و هزینه‌های سنگین آن، اکثر افراد جامعه یا خانواده های آنها را به نحوی مبتلا می کند. بنابراین در شرایطِ امروز است که احقاق حقوق مردم  باید  توسط مسئولین برجسته‌تر شود و  یکی از مهم‌ترین این حقوق، بدون تردید برخورداری همه به خصوص دهک‌های مزدبگیر و فرودست از خدمات درمانی رایگان بخصوص برای درمان این بیماری منحوس است. به راستی در این بحبوحه اقتصادی کشور، خانواده‌ای که بیمار کرونایی دارد، جز رنج تیمارداری از بیمار نباید رنج و اندوه دیگری داشته باشد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید