14:54|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 06 تیر 1400 - 13:22
کد خبر: 16531
یادداشت:

گران‌فروشی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای با شعار تخفیف!

مدتی است که در سودجویی و فریب فروشگاه‌های زنجیره‌ای نقل محافل شده است؛ فروشگاه‌هایی که در ظاهر با هدف جذب مشتری به شهروندان تخفیف می‌دهند، اما در باطن اتفاق دیگری رخ می‌دهد که بی‌شباهت به کلاهبرداری نیست!
گران‌فروشی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای با شعار تخفیف!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با افزایش فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سطح کلانشهر ارومیه و تعدد آن، به مرور شاهد حذف فروشگاه‌هایی هستیم که به دلیل محدودیت دامنه اجناس و عدم ارائه امکان تخفیف، قدرت کافی برای رقابت با فروشگاه‌های زنجیره‌ای را ندارند.

در حال حاضر مسئله نگران کننده این است که برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای با استفاده از ترفندهایی در ظاهر به مشتریان تخفیف می‌دهند اما در اصل در حال فریب و سودجویی از آن‌ها هستند.

حتما چیدمان کالا‌های تخفیف‌دار در وسط فروشگاه‌های زنجیره‌ای با برچسب‌های بزرگی که میزان تخفیف روی آن درج شده، به چشمتان خورده است. حتی گاهی فروشنده‌هایی ویژه پای این تخفیف‌ها ایستاده‌اند تا با چرب زبانی شما را جذب خرید این محصولات بکنند.

در این ترفندها مشتریان زیادی اظهار می‌کنند که پس از خرید این محصولات متوجه این موضوع شده‌اند که قیمت نهایی محاسبه شده علی‌رغم تخفیف، از قیمت حک شده روی بسته کالا بیشتر است و یا تفاوت قابل توجهی ندارد.

در ادامه می‌توان گفت فروشگاه‌های زنجیره‌ای در حال بهره‌برداری غیرمنصفانه از عدم توجه و دقت نظر مشتریان به جزئیات خریدهای انجام شده، هستند.

در واقع مقصر این سودجویی‌ها و سواستفاده از مشتریان توسط فروشگاه‌های زنجیره‌ای، ضعف در نظارت‌ها و نیز کم‌کاری نهادهای مسئول در مقابله با گرانفروشی‌های پیش آمده هستند.

وضعیتی که پیش آمده به هیچ عنوان شایسته چنین مجموعه‌های بزرگی نیست و از سوی دیگر موجب تضعیف و زیر سوال بردن حقوق و شعور شهروندی می‌شود.

در پایان با توجه به موارد فوق الذکر انتظار می‌رود ضمن افزایش سختگیری در نظارت‌ها از سوی مسئولین نظارتی، از طرفی هم شاهد اصلاح رویه‌های مورد اشاره به صورت داوطلبانه از سوی فروشگاه‌های زنجیره‌ای باشیم.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید