22:43|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 05 تیر 1400 - 09:26
کد خبر: 16517
یادداشت:

وعده‌های تکراری مسئولان شهری برای ساماندهی دستفروشان ارومیه

با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، تعداد دستفروشان در کلانشهر ارومیه زیاد شده و شیوع کرونا نیز به افزایش روزانه دستفروشان در سطح شهری دامن زده و این امر با درنظر گرفتن نارضایتی شهروندان و آلودگی بصری شهری، ضرورت ساماندهی و ایجاد بازارچه‌های دائمی را نشان می‌دهد.
وعده‌های تکراری مسئولان شهری برای ساماندهی دستفروشان ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، سد معبر در پیاده‌روها یکی از چالش‌های پیش روی مدیریت شهری که چندین سال است که گریبان‌گیر کلانشهر ارومیه می‌باشد، دستفروشان با پهن کردن بساط در پیاده‌روها، باعث سد معبر شده و حرکت عابران را با مشکلاتی مواجه می‌کنند.

شرایط اقتصادی و معیشتی فعلی که با شیوع کرونا چندین برابر شده، بسیاری از مردم را وادار به روی آوردن به دستفروشی و کسب روزی حلال کرده است و افزایش تعداد دستفروش‌ها به ویژه در طول یکسال اخیر، گواه این مسئله تلخ می‌باشد.

جوانان تحصیلکرده‌ای که به دلیل نداشتن شغلی ثابت، تامین معاش خانواده و پرداخت هزینه‌های هنگفت اجاره خانه، هزینه‌های سرسام‌آور امور درمانی و سایر هزینه‌های زندگی با وجود داشتن مدرک لیسانس و ...  بساط کسب و کار خود را در گوشه و کنار شهر می‌گسترانند و چشم امید به مشتریان رهگذری دارند که شاید نانی به سفره خالیشان برسانند.

سال‌هاست مسئولان شهری وعده‌ ساماندهی دستفروشان را در سطح شهری به مردم می‌دهند اما تاکنون این وعده رنگ واقعیت به خود نگرفته است و امید است با روی کار آمدن منتخبین شورای اسلامی شهر این وعده به تحقق بپیوندد.

در واقع می‌توان گفت که ساماندهی دستفروش‌های پایتخت کار سختی نیست و تنها برنامه‌ای منسجم و حمایتی همه جانبه‌ای می‌خواهد که کار و زندگی قشر دستفروش هم با درآمد روزانه دستفروشی بچرخد.

از آنجایی هم که دستفروشان جنس‌های خود را با قیمت مناسب عرضه می‌کنند و با توجه به گرانی بازار، شهروندان بسیاری هستند که خرید از دستفروشان را به خرید از مغازه و پرداخت هزینه دو برابری ترجیح می‌دهند.

نیاز مبرم و ضروری شهری برای جلوگیری از ترافیک، کاهش آمار بیکاری و رونق کسب و کار دستفروشان، ساماندهی آنان می‌باشد تا بلکه بتوان از این طریق خسارت‌های وارده بر آن‌ها در طول ایام کرونا را جبران کرد.

در پایان انتظار می‌رود مسئولین بر وعده‌های خود جامه عمل بپوشانند و در این شرایط سخت دست مساعدتی بر سر دستفروشان ارومیه‌ای بکشند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید