06:16|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 03 تیر 1400 - 10:18
کد خبر: 16511
یادداشت:

جولان کرونا در میان شلوغی مطب‌های پزشکان

در این روزهای کرونایی برخی از مطب‌های پزشکان در ارومیه مملو از بیماران است و گویی نگرانی انتشار و انتقال کرونا برای آن‌ها معنی ندارد علاوه بر آن برخی از شهروندان از نرخ ویزیت پزشکی گلایه دارند و خواستار نظارت بیشتر مسئولان هستند.
جولان کرونا در میان شلوغی مطب‌های پزشکان

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با وجود شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا و افزایش میزان مرگ و میر برخی بی‌تفاوت نسبت به این فضا به کسب و کار خود ادامه می‌دهند.

مطب‌های برخی از پزشکان از جمله مکان‌هایی هستند که نسبت به کرونا بی‌تفاوتی را پیشه خود کرده و با نوبت‌دهی بیش از حد عاملی برای انتشار و انتقال ویروس به شمار می‌آیند.

این روزها مطب‌های پزشکان شرایط نامناسبی را دارد. وقتی به درون مطب‌ها سر بزنیم با صحنه‌های بسیار نامطلوب مواجه می‌شویم. در وهله اول انسان تصور می‌کند شرایط عادی است و خبری از کرونا نیست.

هنگامی که پای صحبت با بیماران منتظر در سالن بشینیم، خواهیم دید که برخی‌ها یک ساعتی می‌شود که منتظر هستند تا نوبتشان برسد و هنگامی که از منشی می‌پرسند چیزی جز جواب سربالا عایدشان نمی‌شود.

همانگونه که انتظار مسئولان از مردم پیگیری درمان بیماریشان در دوران کرونایی است و در این مسیر باید مطب‌ها و کلینک‌ها و سایر مراکز بهداشتی و درمانی برای رسیدگی به این مشکلات درمانی مردم باز باشد، باید منشی‌ها در مطب پزشکان با نوبت‌بندی حضور بیماران و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی حداقل یک متر برای هر بیمار و ایجاد تهویه، برای سلامت مردم برنامه‌ریزی داشته باشند.

اگرچه پروتکل‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، مواد ضد عفونی و گاهی نیز فاصله‌گذاری اجتماعی در داخل مطب‌ها تا حد زیادی از توسط پزشکان یا کادر همراهشان با وسواس رعایت می‌شود، ولی به دلیل محدودیت فضا فاصله ‌اجتماعی به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش پروتکل‌های بهداشتی در بیشتر این مطب‌ها و کلینیک‌های پزشکی و حتی ساحتمان‌های پزشکان که شلوغ‌ترین اماکن مراجعه دسته‌جمعی مردم نیز محسوب می‌شود، کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و یا فراهم نکردن زمینه رعایت برای شهروندانی که مجبورند در این شرایط به مطب و ساختمان پزشکان مراجعه کنند در حالی است که بر اساس گزارش ارگان ذیربط ارومیه چندان با ورود به موج پنجم شیوع کرونا فاصله ندارد و هرگونه کوتاهی از سوی هر قشری که باشد می تواند شهر را در صورت ورود به این موج دچار بحران کند.

نظارت بر اجرای درست پروتکل‌های بهداشتی در مطب پزشکان و کلنیک های پزشکی از وظایف سازمان ذی‌صلاح می‌باشد که بایستی این تجمعات مرتبط با پزشکان در این زمینه فعال‌تر عمل کند و به گونه‌ای ساماندهی کند که هم مشکل درمانی مردم رفع و هم اینکه شیوه‌نامه‌های بهداشتی به درستی رعایت شود.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید