13:31|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 02 تیر 1400 - 12:09
کد خبر: 16508
با آغاز فصل تابستان؛

کرونا تهدیدی جدی برای اوقات فراغت دانش آموزان

با اتمام امتحانات دانش آموزان و ورود به فصل تابستان، کرونا همانند تابستان گذشته اوقات فراغت بچه‌ها را هدف قرار داده و آن‌ها را با برنامه‌هایی متفاوت‌تر از سال‌های قبل به چالش واداشته است.
کرونا تهدیدی جدی برای اوقات فراغت دانش آموزان

سرویس اجتماعی باریش نیوز، تابستان امسال نیز کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوط به آن حواس همگان را از لذت بردن از تمامی فرصت‌ها به ویژه اوقات فراغت منحرف کرده است به طوری که این‌گونه برداشت می‌شود دیگر اشتیاقی و حوصله‌ای برای تابستان نیست همین که افراد مبتلا نشوند و در خانه بمانند برایشان کافی است؛ اما نمی‌توان زندگی را ساکن نگه داشت؛ بالاخره باید از این حالت خارج شد؛ چرا که بسیاری از خانواده ها اظهار دارند که از زمان شیوع ویروس کرونا فرزندانشان به دلیل نبود سرگرمی و عدم تحرک دچار افسردگی شده اند.

اوقات فراغت تابستانه همواره بهترین فرصت و زمان برای مسافرت‌ها، تفریح‌های گروهی و حضور در کلاس‌های ورزشی، هنری و کسب مهارت‌های لازم است درحالی‌که با شیوع ویروس کرونا از اسفندماه 98 به‌نوعی تمامی برنامه‌های تفریحی و گروهی مردم دستخوش نگرانی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری شد.

با وجود قرنطینه و محدودیت‌های این دوران فرصت بیشتری برای کنار هم بودن انسان‌ها و استفاده از موقعیت‌ها و فرصت‌های طلایی که همیشه به‌راحتی از کنار آن گذر می‌کردیم، فراهم شد. در این دوران پر از التهاب و نگرانی باید برای اوقات فراغت برنامه ریزی کرد، خود والدین نیز قطعا می توانند نقش مؤثری در آموزش‌های فرزندان و لذت بردن آن‌ها از اوقات فراغت داشته باشند.

متاسفانه با توجه به فراگیر شدن بیماری کرونا فعالیت در بسیاری از رشته‌های ورزشی محدود شده است و با توجه حساسیت مردم نسبت به این بیماری استقبال عمومی نسبت به فعالیت در رشته‌های ورزشی کاهش  یافته است و همه این عوامل خود می تواند عواقب جبران ناپذیری از جمله افسردگی در کودکان و نوجوانان، اعتیاد به بازی های کامپیوتری و فضای مجازی، عدم تحرک و افزایش وزن و... را به همراه داشته باشد.
 
در این میان با شیوع ویروس کرونا اوقات فراغت دانش‌آموزان باید در فضای مجازی گذرانده شود که این نیز خود یک دغدغه برای این قشر از جامعه و والدین آنها است.

اغلب جوانان و نوجوانان به ویژه دانش‌آموزان در ایام تعطیلات تابستان با مشکل نحوه گذراندن اوقات فراغت روبرو هستند و از طرفی دیگر به دلیل نقش و تاثیر بالای فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در زندگی آحاد جامعه، این فضاها به اشتباه جای زمان فراغت و استراحت جوانان را گرفته و این امر هم تهدید و هم فرصتی بزرگ محسوب می‌شود.

سخن آخر اینکه، در این روزهایی که شیوع کرونا محدودیت های زیادی را برای خانواده ها ایجاد کرده و خانواده ها نگرانی هایی دارند، می طلبد که متولیان و مسئولان مربوطه برای اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان برنامه ریزی اصولی داشته باشند که نه سلامت آنها را در ایام کرونا به خطر بیندازد و نه آسیب روحی و روانی ناشی از این بیماری منحوس و استفاده بیش از حد آنها از فضای مجازی بتواند آسیب های جدی را برای دانش آموزان به همراه داشته باشد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید