08:02|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 02 تیر 1400 - 09:38
کد خبر: 16503
یادداشت:

آشفته بازار مسکن ارومیه در سایه بی‌توجهی مسئولان

رشد بی‌سابقه اجاره مسکن همزمان با افزایش سرسام‌آور قیمت مسکن در سال جاری تعداد زیادی از مردم را دچار سرگردانی کرده است. موضوعی که در شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، فشار اقتصادی زیادی را به اجاره نشین‌ها وارد می‌کند.
آشفته بازار مسکن ارومیه در سایه بی‌توجهی مسئولان

سرویس اقتصادی باریش نیوز، امروزه می‌توان یکی از مهم ترین نیازهای هر فردی را مسکن به حساب آورد اما تقریبا نیمی از مردم با این مشکل که چگونه باید معضل مسکن را حل کنند، مواجه می‌شوند.

چند سال پیش در ارومیه، مردم در انتخاب خانه علاوه بر بودجه شرایطی مانند نورگیر، نوع معماری، مصالح استفاده شده، نوع محله و ... را در نظر می‌گرفتند اما در حال حاضر رشد بی‌سابقه قیمت مسکن مجالی به سلیقه‌های شخصی در انتخاب مسکن نمی‌دهد و مردم را وادار به پذیرش هر خانه‌ای متناسب با بودجه‌شان کرده است.

افزایش سرسام‌آور اجاره‌بها و پول پیش و رهن خانه، موضوع تازه‌ای نیست اما با بالا رفتن هزینه‌های ودیعه و اجاره‌بها مشکلات مردم را بیش از پیش کرده و زندگی را برای مستاجران تلخ می‌کند.

با گذر از مشاور املاک‌های سطح شهری شاهد نرخ‌هایی خواهیم بود که گویا رویای خانه‌دار شدن را برای زوج‌های جوان، کارگران و ... به مسئله‌ای غیرقابل تحقق تبدیل شده است.

پیدا کردن مسکن با قیمت مناسب تقریبا غیرممکن شده است و مستاجران با شنیدن قیمت‌های نجومی خانه‌ها، نا امیدتر و کلافه‌تر به خانه‌شان برمی‌گردند و آن‌ها می‌مانند و دست‌های خالی و خواب سنگین مسئولانی که مردم را فراموش کرده‌اند.

از  عوامل تاثیرگذار بر افزایش قیمت مسکن و اجاره بها که این روزها ورد زبان مسئولین مربوطه شده است، گرانی مصالح ساختمانی است. گرانی مصالح شاید بر روی قیمت خرید و فروش مسکن تاثیر بگذارد اما به عنوان دلیل افزایش قیمت اجاره‌بها تنها بهانه‌ای پوچ محسوب می‌شود.

در یکسال اخیر دولت و مسئولین وعده‌هایی در مورد حمایت از مستاجران در قالب وام ودیعه مسکن مطرح کردند ولی برای دریافت این وام هم بایستی افراد از هفت خوان رستم عبور کنند.

در شرایط کنونی شاید بتوان امیدوار بود که دولت و مسئولین با ساماندهی اصولی و دقیق هرج و مرج بازار مسکن خودی نشان دهد تا باری از روی دوش مردم برداشته شود.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید