22:40|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 01 تیر 1400 - 12:48
کد خبر: 16501
یادداشت:

قطع مکرر برق و کلافگی مردم در اوج گرما

قطعی مکرر برق در روزهای اخیر موجب بروز مشکلات فراوانی برای مردم در گروه‌های شغلی مختلف به خصوص دانش‌آموزان و دانشجویان شده است که می‌طلبد مسئولان تدابیر لازم را برای رفع این مشکل به کار بگیرند.
قطع مکرر برق و کلافگی مردم در اوج گرما

سرویس اجتماعی باریش نیوز، موضوع تکراری قطعی برق در روزهای گذشته به خصوص در این ایام کرونایی و گرمای تابستان اعصاب و روان مردم را درگیر کرده است و گویی که قصد تمام شده ندارد.

از طرفی هم با شیوع کرونا و دورکاری‌ها، اهمیت استفاده از ظرفیت اینترنت برای کار و تحصیل و آموزش و ... دو چندان شده است، اما این روزها قطعی‌های مکرر و چند ساعته برق مردم را کلافه کرده است.

در زندگی روزمره بسیاری از وسایل خانگی همچون یخچال، تلویزیون، گوشی‌های تلفن همراه، لپ‌تاپ‌ها و مودم‌های اینترنت برای کار به برق نیاز دارد و با شروع فصل گرما و استفاده از دستگاه‌های خنک‌کننده نیاز به برق بیشتر احساس می‌شود.

در واقع می‌توان گفت گذران زندگی بدون برق برای مردم بسیار سخت می‌باشد زیرا بسیاری از کارها به وجود آن بستگی دارد.

طبق اعلام صنعت برق مردم برای اطلاع از خاموشی به سامانه "برق من" مراجعه کنند. سامانه‌‍ایی که همیشه خراب است و خطا می‌دهد و یا اطلاعات ثبت شده در آن اشتباه از آب در می‌آید.

این روزها گلایه مردم از اعمال خاموشی‌ها این است که هنوز فصل گرما کامل از راه نرسیده و تازه وارده فصل تابستان شده‌ایم، ادارات نیز در ساعت اوج مصرف تعطیل و مدارس و دانشگاها تعطیل است پس چرا خاموشی‌های تا این حد گسترده اعمال می‌شود؟؟

قطعی‌های مکرر آسیب جدی به ماشین آلات گران قیمت و سنگین بخش تولید وارد کرده و واحدهای صنعتی و تولیدی و حتی ادارات نیز از ضررهای وارده در امان نیستند.

در ادامه بایستی گفت اگر برق که نباشد کل زندگی مردم مختل می‌شود، کار و کسب‌ها مختل، روند تحصیل مجازی تعطیل و خدمات رسانی‌ها به کلی تعطیل خواهد شد. ادامه این روند خسارت فراوانی بر جای خواهد گذاشت و زیر ساخت‌ها را با مشکلاتی چند روبه‌رو می‌کند.

در آخر امید است که متولیان این امر در جهت آگاه‌سازی مردم برنامه‌ای دقیق در اختیار آن‌ها قرار دهند و در تلاش باشند تا هر چه سریع‌تر راه حلی برای اتمام معضل قطعی برق بیابند و یا جایگزین‌هایی برای تامین این انرژی در سطح کشور تبییه کنند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید