20:32|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 01 تیر 1400 - 10:35
کد خبر: 16495
یادداشت:

آنتن‌دهی ضعیف اینترنت در آذربایجان غربی/چه کسی پاسخگو است؟

سرعت اینترنت این روزها صدای بسیاری از کاربران را در شهرهای مختلف درآورده است. مسئولان هم دلایلی می‌آورند که از نظر گروهی از افراد پذیرفته نیست؛ در این میان کسب و کار و زندگی روزمره مردم تحت تاثیر قرار گرفته است.
آنتن‌دهی ضعیف اینترنت در آذربایجان غربی/چه کسی پاسخگو است؟

سرویس اجتماعی باریش نیوز، چند ماهی است که سرعت اینترنت موجبات کلافگی شهروندان در سطح آذربایجان‌غربی را فرآهم آورده و به نوعی می‌شود گفت کار و بار آن‌ها را مختل کرده است.

یکسال و نیم است که ویروس کرونا سایه منحوس خود را بر سر استان افکنده و تقریبا اکثر مشاغل را تحت تاثیر خود قرار داده، به نوعی که در طول این مدت طبق دستور صادره از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا ادرات با ظرفیت یک سوم به کار خود ادامه داده و مابقی کارمندان نیز از طریق دورکاری فعالیت داشته باشند.

امروزه با پیشرفت جوامع و شهری، تمایل شهروندان برای استفاده از اینترنت بسیار زیاد شده و در واقع می‌توان گفت افراد با استفاده از اینترنت به راحتی می‌توانند در خانه و بدون صرف وقت کارهای بانکی، واریز فیش و ... را انجام دهند.

باتوجه به پیام‌های دریافتی، مخاطبان اظهار می‌کنند سرعت اینترنت واقعا ضعیف است، به حدی سرعت رو پایین است که بعضی وقت‌ها قطع می‌شود و با این وضعیت موجود ادامه کار برای آنان بسیار دشوار می‌باشد.

آن‌ها خواستار این موضوع هستند که در این شرایط کرونایی که همه به صورت مجازی کارشان را انجام می‌دهند سطح اینتر نت و کیفیت آن ارتقا یابد.

برخی دیگر می‌گویند سرعت پایین است اما هزینه اینترنت بسیار بالاست. دانلود هر فایل کوچک و بزرگی حجم زیادی از اینترنت آن‌ها را می‌خورد و با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم، توان آنان برای خرید بسته اینترنت کاهش پیدا کرده است.

در ادامه بایستی گفت شرایط فعلی کرونا که بحران‌هایی را برای افراد متحمل می‌کند که هشداری برای مسئولین ذیربط می‌باشد که باید به فکر زیرساخت‌های لازم برای فعالیت‌های مجازی باشند که مهم‌ترین و اساسی‌ترین آن‌ها اینترنت پرسرعت و بی‌دغدغه می‌باشد.

در آخر شاید برخی از مسئولان و متولیان امر هنوز باوزر ندارند که این روزها دسترسی به اینترنت و فضای مجازی سالم نه به عنوان یک سرگرمی برای برای رفع نیازهای ضروری غیر قابل اجتناب و بایستی در این زمینه تلاش بیشتری برای رفع کمبودها بکار گیرد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید