08:16|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 31 خرداد 1400 - 09:38
کد خبر: 16488
یادداشت:

زخم کمبود امکانات بر پیکر مراکز درمانی ارومیه

کمبود امکانات و ظرفیت و خدمات سلامت در مراکز درمانی ارومیه یکی از چالش‌های اساسی در حوزه بهداشت و درمان است و عموما مردم از کمبودها و مشکلات مراکز درمانی و درمانگاه ها و حضور به موقع پزشکان متخصص گلایه‌مند و معترض هستند.
زخم کمبود امکانات بر پیکر مراکز درمانی ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها معضلی که گریبان‌گیر شهروندان ارومیه‌ای شده است؛ کمبود امکانات و عدم پاسخگویی کادر درمان در مراکز درمانی و درمانگاه‌ها می‌باشد.

از طرفی هم با شیوع ویروس کرونا این مشکل برای شهروندان چند برابر شده است و متاسفانه مسئولین ذیربط نیز بی‌توجهی به حل این مسئله را برای خود پیشه کرده‌اند.

بسیاری از بیماران و همراهان آن‌ها در هنگام مراجعه به مراکز درمانی علاوه بر مشکلات بیماری با کاستی‌های متعدد، خدمات ضعیف، کم‌توجهی پزشکان و کادرهای درمانی، شلوغی و بی‌نظمی مواجه‌اند.

از مشکلاتی که معمولا مراجعان از ورود به مراکز درمانی دارند نگرانی آن‌ها در مقابل رفتار عادی کارکنان است. البته این مسئله لزوما بد نیست اما مشکل آنجاست که این عادی بودن رفتار آن‌ها مانع از توضیحات شفاف، دقیق و برطرف کننده نگرانی می‌شود.

به عبارت دیگر آنچه که در ذهن کادر درمان به علت بارها تکرار عادی و نگرانی بی مورد به شمار می‌رود، برای بیماران و همراهان آن‌ها گرفتاری و سختی است که مدام به استرس آن‌ها می‌افزاید.

طبق پیام‌های دریافتی از سوی مخاطبان هنگام مراجعه در برخی از مراکز درمانی سطح شهری ارومیه جزئیات رسیدگی به بیمار توسط کادر آنجا انجام شده و نوبت که به معاینه پزشک می‌رسد، می‌گویند دکتر نداریم.

اگر سری به مراکز درمانی و درمانگاه‌های سطح شهری بزنیم، به وضوح خواهیم دید در برخی از آن‌ها شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود، بخصوص تزریقات که بخش مهم هر درمانگاهی است که اگر پروتکل‌های بهداشتی در آن رعایت نشود، می‌تواند بیماری‌ها را از شخصی به شخص دیگر انتقال دهد.

در پایان لازم به ذکر است که مهم‌ترین نیاز مردم نحوه پاسخگویی مناسب و رضایت‌مندی از خدمات پزشکی است بنابراین نیاز است آنچه که مردم از جامعه پزشکی انتظار دارند در زمینه نحوه برخوردها و ارائه خدمات بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید