13:28|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 30 خرداد 1400 - 09:44
کد خبر: 16481
یادداشت:

گلایه مردم از نبود پارکینگ طبقاتی در خیابان‌های پرتردد ارومیه

نیاز به پارکینگ طبقاتی در کلانشهر ارومیه با توجه به ترافیک حاکم بر خیابان‌ها و افزایش تردد خودروها چند سالی است که به عنوان یک مسئله ضروری از سوی شهروندان مطرح می‌شود و متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته و وعده‌های مسئولین صرفا در حد نظر و حرف باقی مانده است.
گلایه مردم از نبود پارکینگ طبقاتی در خیابان‌های پرتردد ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، امروزه با روند رو به رشد تعداد خودرو‌ها و افزایش مشکلات ترافیکی در سطح شهری ارومیه پارکینگ‌های فعلی از نظر ظرفیت جوابگو نیستند و ضروری است فکری برای خروج از این بحران اندیشیده شود.

با گذر از خیابان‌های سطح شهری می‌بینیم که ترافیک طولانی بوده و در بیشتر نقاط گره خورده و روان نیست و این ناشی از عدم وجود پارکینگ است که باعث شده شهروندان خودروهای خود را در کوچه و خیابان‌ها پارک کنند و منجر به تشدید ترافیک می‌شود.

از جمله خیابان‌های شلوغ و پرترددی که نیازمند احداث پارکینگ طبقاتی می‌باشد، می‌توان به خیابان‌های عطایی، امام، مرکز و ... اشاره کرد که روزانه سهم قابل توجهی ماشین را در گوشه و کنار خوی جای می‌دهند.

در ادامه بایستی گفت که در خیابان‌ حسنی که مراکز اداری و درمانی در آن وجود دارد نیاز اساسی به احداث پارکینگ طبقاتی وجود دارد تا مراجعه کنندگان به این مراکز با مشکلاتی روبرو نشوند.

یکی از بارزترین مشکلات شهری يافتن مکان مناسب جهت پارک خودروها است؛ کمبود مکان‌ برای پارک و وسایل نقلیه کنار خیابان‌هایی که عرض چندانی ندارند باعث بیشتر شدن ترافیک می‌شوند.

وعده احداث پارکینگهای طبقاتی در شورای شهر دوره پنجم به مردم ارومیه داده شده بود و شهروندان همچنان منتظر تحقق آن هستند ولی گویا خبری نیست و همه امید آنها در گرو عملکرد شورای شهر جدید می‌باشد.

با اندکی تامل می‌توان دریافت که احداث پارکینگ‌های طبقاتی علاوه بر اینکه حجم زیادی از ترافیک شهری را مرتفع می‌کند، می‌تواند به اشتغال‌زایی مردم کمک کرده و منبع درآمدی برای ارگان‌های مربوطه باشد.

نبود پارکینگ مناسب در ارومیه باعث شده که شهروندان با مشکل مواجه شوند؛ انتظار می‌رود مسئولین ذیربط با ساخت پارکینگهای طبقاتی در مسیرهای پرتردد به روانسازی و کم کردن بار ترافیک شهر کمک کنند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید