12:50|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 30 خرداد 1400 - 08:36
کد خبر: 16480
آذربایجان‌غربی در یک قدمی پیک پنجم؛

بزم کرونا در جشن پیروزی کاندیداها

بی‌توجهی به شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا در برپایی جشن پیروزی کاندیداها در انتخابات ششمین دوره شورای شهر، علاوه بر به خطر انداختن سلامت شهر، موجب رنجش کادر درمان شده و تشدید کرونا را در پی دارد.
بزم کرونا در جشن پیروزی کاندیداها

سرویس اجتماعی باریش نیوز، کرونا ویروسی که حدود یکسال و نیم است که سایه خود را بر آذربایجان‌غربی افکنده و گویی که قصد تمامی ندارد.

در طول این مدت اقشار و مشاغل زیادی تحت تاثیر این ویروس ناشناخته بودند و تاثیرات آن بر زندگی اجتماعی افراد همچنان ادامه دارد.

در شرایطی که دامان آذربایجان‌غربی هنوز از موج چهارم کرونا رهایی نیافته و به طور کامل از این موج عبور نکرده است، خطر موج پنجم شیوع این ویروس، این استان را تهدید می‌کند.

هم اکنون روند ابتلا به کرونا در این استان رو به کاهش است اما سرعت کاهش، کند و به آهستگی پیش می‌رود و استان هنوز از موج چهارم کرونا عبور نکرده است و روند کاهشی آن به رعایت افراد در سطح استان بستگی دارد.

با فرا رسیدن سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورای شهر، متاسفانه در ایام تبلیغاتی شاهد تجمعاتی بودیم که اغلب شهروندان بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ستادهای تبلیغاتی حضور یافتند.

اکنون با اعلام نتایج انتخابات امکان برگزاری جشن پیروزی از سوی کاندیداهای انتخاب شده، وجود دارد که این مسئله و تجمع می‌تواند زمینه‌ای برای افزایش ویروس کرونا باشد.

با توجه به اینکه هنوز تکلیف موج چهارم کرونا مشخص نشده، نمی‌توان پیش‌بینی درستی از وضعیت کرونا در هفته‌های آینده داشت اما باید آمادگی لازم برای مقابله با موج جدید را داشته باشیم و عامل اصلی جلوگیری از شیوع پیک پنجم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی صادره از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا توسط مردم می‌باشد.

در پایان انتظار می‌رود نامزدهای انتخابی، هیجانات ناشی از پیروزی را در بین هواداران خود کنترل و در برگزاری هر جشنی، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و شهروندان نیز این مسئله را در نظر داشته باشند که کرونا هر آن منتظر جولان می‌باشد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید