15:57|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 29 خرداد 1400 - 11:20
کد خبر: 16479
یادداشت:

گرانی لوازم خانگی؛ مانعی بزرگ بر سر راه ازدواج جوانان

خرید جهیزیه یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های قبل از شروع زندگی مشترک است و امروزه تورم قیمت‌ها و نبود نظارت دقیق از سوی مسئولین این موضوع را دشوارتر کرده است.
گرانی لوازم خانگی؛ مانعی بزرگ بر سر راه ازدواج جوانان

سرویس اقتصادی باریش نیوز، این روزها افزایش بی‌سابقه قیمت اجناس و اوضاع آشفته‌بازار، نقل مجالس مردم شده است، به‌گونه‌ای که والدین همواره نگران تهیه جهاز برای فرزندشان می‌باشند.

در حالی که با شیوع کرونا در آذربایجان‌غربی، خبرها حکایت از رکود بازار لوازم خانگی داشت و خرید و فروش با کاهش چند درصدی در کلان‌شهر ارومیه روبه‌رو بود، افزایش قیمت لوازم‌ خانگی از جمله اتفاقاتی است که صدای اعتراض شهروندان را در پی داشته است.

در ادامه بایستی گفت نبود قیمت مشخص لوازم خانگی و بی‌توجهی به نظارت مناسب، در کنار بازار بی‌مشتری و عدم نظارت مردمی، همه و همه سبب شده که رکود بی‌سابقه‌ای بر بازار، حاکم شود و تهیه جهیزیه و خرید وسایل منزل را نیز با مشکل روبه‌رو کرده است.

این واقعیتی است که مردم نگران وضعیت اقتصادی خود هستند و همواره از جدیدترین اخبار مربوط به بازار اطلاع دارند و به‌دنبال خبری خوب می‌گردند تا کمی از نگرانی‌شان بکاهد.

اما این نگرانی ها برای زوج‌های جوان از همه بیشتر است چراکه رسم و رسوم رایج و خرج و مخارج مراسم ازدواج، آن‌ها را در ابتدای یک مسیر بسیار سخت قرار داده است.

 از طرفی اوضاع آشفته‌ بازار و رشد روزافزون قیمت‌ها و از طرف دیگر پس‌انداز کم زوج‌ها، می‌تواند نگرانی خانواده‌ها را چندان برابر کند.

در حال حاضر برای تهیه یک جهیزیه ساده که اگر زوجین، فقط حداقل‌ها را در نظر بگیرند چیزی حدود چند صد میلیون تومان باید هزینه کنند ولی اگر با چشم و هم چشمی‌هایی که این روزها مثل بختک بر زندگی افراد سایه انداخته، پیش روند بایستی مبلغی کلان تنها برای تهیه جهاز در نظر بگیرند.

طبق پیام‌های دریافتی، مخاطبان اظهار می‌کنند؛ چند وقتی است که برای تهیه جهیزیه به بازار می‌روند ولی همه چیز آنقدر گران است که از شنیدن قیمت کالاها سرشان سوت می‌کشد و به عنوان والدین دلشان می‌خواهد که طبق روال همان سنت‌های قدیم پیش روند، اما متاسفانه برخی بخاطر رسم و رسومات به جهیزیه ساده رضایت نمی‌دهند و این مسئله دامن‌گیر بسیاری از خانواده‌ها است.

در ادامه با توجه به وضعیت اقتصادی و قیمت‌ها می‌توان گفت قطعا خرید یک جهاز ساده برای یک پدری که کارمند یا کارگر است، بسیار سخت است و قطعا پس انداز آن‌ها کلاف برطرف کردن خواسته‌های فرزندانشان را نمی‌دهد.  

در آخر امید است روزی این موضوع فرهنگ‌سازی شود و مردم دست از چشم وهم‌چشمی بردارند و زیر سایه نظارت دقیق مسئولین مربوطه، دردی از دردهای خانواده‌ها کاسته شود.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید