21:36|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 25 خرداد 1400 - 10:35
کد خبر: 16454
یادداشت:

نامزد انتخاباتی که کارآمد باشد، به حمایت افراد نامی شهر و ائتلاف نیاز ندارد

نامزدهای شورای شهر باید این نکته را در نظر داشته باشند جدا از تفکرات، اندیشه ها، احساس تکلیف‌ها وگرایشات سیاسی، باید همه یک دغدغه مشترک و مهم داشته باشند و آن ساختن شهری در خور شهروندان است.
نامزد انتخاباتی که کارآمد باشد، به حمایت  افراد نامی شهر و ائتلاف نیاز ندارد

سرویس سیاسی باریش نیوز، شهروندان در آستانه برگزاری انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا باید این نکته را در نظر بگیرند که در واقع شهرداری مجری نیازهای شهروندانی است که خواسته هایشان از آستین نمایندگانشان در شوراهای شهر بیرون می‌آید. تقابل و تضارب شورایی‌ها اگر در فضای سیاست زدگی و لج بازی رخ دهد، بیشترین زیانش به جیب مردم می‌رسد و دودش در چشم هر دو طرف. پس شورا سنگر تولید فکر و نواندیشی و جامع‌نگری برای شهری است که می‌خواهد مردمش در اوج رفاه و آرامش باشند‌.

شهرداری سازمان مردم نهادی است که در راس خدمت‌رسانی به شهروندان قرار دارد. هر نقص و کمبودی و هر مشکلی که از طرف سایر نهادها و سازمان‌ها برای شهروندان ایجاد شود‌، ناخودآگاه در گنجینه لغات ذهن واژه شهردار و شهرداری مورد انتقاد قرار می گیرد.

متاسفانه سایه سنگین سیاست نیز نامزدهای این دوره از انتخابات شورای شهررا بی بهره نساخته و آنها را وارد بازی خط و جناح نیز کرده است. هر نگرش سیاسی این روزها با لیست بندی و یارگیری جهت تجمیع آرا کوچک ترین تبلور مردم سالاری است و چه حیف که یادشان می‌رود‌، ساختن شهر با بازی سیاست و سیاست‌بازی امکان ندارد.

در این میان مدیریت شهری اگر جامع نگر و عمل‌گرا و آینده نگر باشد، قطعا توان تحول و تغییر رو به پیشرفتی خواهد داشت. با وجود احترام و ارزشی که باید برای ثبت نام کنندگان و کاندیداهای قائل شد، باید اذعان داشت که ارومیه نمایندگانی در شورای شهرش می‌خواهد که قدرت تصمیم گیری بدون مصلحت‌اندیشی و برنامه ریزی کلان و کارشناسی شده در همه‌ی جوانب مدیریت شهری را داشته باشند‌. شهردار، باید شهردار همه‌ی شهروندان باشد؛ نه شهردار یک لیست انتخاباتی‌.

چهار سال، زمانی است که مردمی ترین و کوچکترین پارلمان شهری، برای امروز و فردایش و برای آینده‌ای که متعلق به دیگران نیز هست برنامه ریزی کند. شورای شهر‌، شورایی که با شور و شوق کاندیداهایش و بیم و امید مردمان و انتخاب‌کنندگانش تشکیل می‌شود. شهر و شهر نشینی امروزه با نیازهای تازه‌ای روبرو می‌شود که گریزناپذیر است. شهروندان پدیده‌های را لمس می‌کنند که خواه و ناخواه آن را به عنوان بخشی از زندگی روزمره شان پذیرفته اند. مردم سالاری را به خانه‌ی همه‌ی شهروندان می‌آورد، زیرا که هر رخدادی که در ایران کوچکشان رخ دهد مستقیم و غیر مستقیم در آفرینش آن شریک می‌دانند. شهر را اندیشه ی اندیشمندان و مردان و زنانی می‌سازد که نیازها، نقص‌ها و ضعف‌ها و توانمندی‌ها را لمس کرده باشند و بشناسند

 اگر شورا نشینان منتخب شهروندان باشند، شهردار هم به گونه‌ای منتخب آنان است. آری شهری متمدن و متفکر، نمایندگان متمدن و متفکرمی‌خواهد. منتخبانی که افق دیدشان گسترده باشد و نیاز‌های سال‌های دورتر این شهر را نیز ببینند. آدم هایی که اهل زد و بند هایی جناحی و گروهی نیستند. انسان متفکر و کارآمد، انسانی  است که با برنامه و تخصص‌اش حرف می‌زند نه با ائتلاف و استفاده از شخصیت ها و افراد نامی شهر.

سخن آخر اینکه،  آدم هایی که فراتر از لیست‌ها و گروه‌ها یک دغدغه بیشتر ندارند و آن برخورداری شهروندان ارومیه ای از امکانات و خدمات رفاهی و شهری در حد استاندارهای یک کلان‌شهر است‌. پس قطعا و یقینا انتخاب درست ما برای شورا یعنی کمک به انتخاب مدیریت شهری کارآمد تا در طول زمان به انتخاب خویش افتخار کنیم.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید