16:32|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 24 خرداد 1400 - 10:04
کد خبر: 16445
جولان کرونا در آستانه انتخابات؛

مردم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را فراموش نکنند

جولان کرونا در آذربایجان‌غربی همزمان با انتخابات ششمین دوره شورای شهر همچنان ادامه دارد و برخی از افراد بدون توجه به احتمال تشدید ویروس، در ستادهای انتخاباتی و بازار و .... تجمع می‌کنند و وضعیت استان را سمت پیک پنجم کرونا سوق می‌دهند.
مردم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را فراموش نکنند

سرویس اجتماعی باریش نیوز، شیوع کرونا بیش از یکسال است که باعث شده مردم سبک زندگی متفاوتی را نسبت به گذشته پیش بگیرند و بر این اساس استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی یکی از پر رنگ‌ترین اقداماتی است که البته برخی بی‌تفاوت نسبت به این موضوع همچون گذشته به فعالیت خود می‌پردازند.

با اینکه موج چهارم شیوع کرونا در استان به خوبی کنترل شده تا در آستانه انتخابات ۲۸ خرداد شرایط استان مهیای برگزاری این رخداد باشد ولی باید به گونه‌ای شرایط فراهم شود تا پس از آن شاهد ایجاد موج پنجم نباشیم.

با توجه به قرار گرفتن در آستانه انتخابات شورای شهر در برخی از ستادهای تبلیغاتی کاندیداها شاهد تجمعاتی هستیم که می‌تواند منجر به تشدید کرونا در سطح استان باشد.

از طرفی هم ستاد استانی مقابله با کرونا برگزاری هر نوع تجمع و نشست‌های تبلیغاتی ویژه انتخابات را سبب شیوع احتمالی بیماری کرونا و انتشار این ویروس اعلام می‌کنند.

این روزها با گذر از سطح شهری ستادهایی را می‌بینیم که در کلانشهر کرونا زده ارومیه در طول روز به ویژه شب هنگام مملو از جمعیتی می‌شود که می‌آیند و می‌روند.

پیام‌هایی که هر روزه از سوی مخاطبان دریافت می‌شود، مملو از فیلم‌ها و عکس‌هایی است که در آن سخنرانی نامزدهای احتمالی شوراها پخش می‌شود که نکته تاسف بار در این تصاویر و فیلم‌ها عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است، در این مراسمات که برخی از آن‌ها پر ازدحام هستند نشانی از رعایت بهداشت و ترس از ویروس کرونا در بین مردم نیست.

در این میان جوانان جز بیشترین افرادی هستند که از ماسک استفاده نمی‌کنند و کوچک‌ترین رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در بین آن‌ها دیده نمی‌شود و این درحالی است که بخش گسترده‌ای از هواداران نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهرها را جوانان تشکیل می‌دهند.

حال با توجه به موارد فوق الذکر این کاندیداها نیستند که باعث افزایش آمار کرونا شوند بلکه خود شهروندانی هستند که توصیه‌های منتشر شده از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا را نادیده گرفته و همچنان بدون توجه به رعایت پروتکل‌ها به کار خود ادامه می‌دهند.

در پایان ذکر این مساله مهم است که ستادهای تبلیغاتی تنها با حضور مردم شور و شوق تبلیغاتی پیدا می‌کند ولی انتخابات این دوره بسیار متفاوت بوده و سهل‌انگاری شهروندان برای رعایت پروتکل‌ها می‌تواند جان عزیزانشان را به خطر انداخته و کلانشهر ارومیه را در منجلاق موج پنجم کرونا بیندازد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید