02:30|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 23 خرداد 1400 - 11:29
کد خبر: 16442
یادداشت:

کارگران ساختمانی؛ همچنان چشم انتظار بیمه و معیشت

متاسفانه مساله تورم و شرایط اقتصادی در سال‌های اخیر به خصوص در ایام شیوع کرونا، گذران معیشت را برای قشر کارگر بسیار سخت کرده و تا کنون حمایتی برای بهبود معیشت آنان از سوی هیچ نهاد و ارگانی صورت نگرفته است.
کارگران ساختمانی؛ همچنان چشم انتظار بیمه و معیشت

سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها از سخت‌ترین روزها برای قشر کارگر در آذربایجان‌غربی به شمار می‌آید، جمعیت کارگرانی که به ‌واسطه این دوران، شرمنده همسر و فرزندان قد‌ و‌ نیم‌قد خود هستند.

متاسفانه از بدو شیوع ویروس کرونا در استان، اکثریت کارگران کار خود را از دست داده و گذران زندگی برای آن‌ها دشوار شده است و متاسفانه از هیچ پشتوانه‌ای برای گذران از این وضعیت برخوردار نیستند.

این مسئله مهم که کارگران هیچ درآمد ثابتی ندارند و اگر یک روز هم کار نکنند به مشکل برمی‌خورند از طرفی هم نداشتن امنیت جانی و شغلی نیز به مشکلات آن‌ها افزوده شده است.

نداشتن بیمه موضوعی است که همیشه مورد اعتراض کارگران بوده و است و در مقابل این موضوعی هیچ نهاد و مسئولی پاسخگو نمی‌باشد و اظهار می‌کنند که در تامین بیمه کارگران مشکلی وجود ندارد.

در ادامه بایستی گفت که تعداد معدودی از آن‌ها هم که تحت پوشش بیمه هستند هر چند مدت یکبار با قطعی بیمه مواجه می‌شوند و بجز تحمل این وضعیت چاره دیگری ندارند.

از سوی دیگر بسیاری از این کارگران که بیمه بیکاری برای آنان تعلق می‌گیرد هنوز که هنوز است نتوانستند مبلغ ماهانه آن را دریافت کنند.

برخی دیگر نیز با اینکه از قشر کارگری هستند از سوی کارفرما بیمه نشده و متاسفانه نمی‌توانند از خدمات بیمه‌ای برخوردار باشند.

مساله تاسف برانگیز این است که در این شرایط حمایتی از سوی مسئولان برای قشر ضعیف و افرادی که به کارگری مشغول هستند، وجود ندارد و این امر لطمه بزرگی در جامعه و زندگی کارگران می‌گذارد.

و در ادامه این سوال پیش می‌آید که آیا مسئولان ذی‌صلاح متوجه این موضوع هستند که بخش زیادی از شرایط اسفناک زندگی کارگران، نتیجه نوع کارکرد و اقدامات آن‌ها در گستره اقتصادی است؟

در پایان انتظار می‌رود با توجه به موارد فوق‌الذکر مسئولین ذیربط فکری به حال معیشت کارگران در این وضعیت اقتصادی و کرونا بیاندیشند تا بیش از این شاهد نابودی این قشر در جامعه نباشیم.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید