09:47|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 22 خرداد 1400 - 12:22
کد خبر: 16436
یادداشت:

لزوم انتخاب افراد اصلح در شورای شهر

با توجه به قرار گرفتن در آستانه انتخابات ششمین دوره شورای شهر، انتخاب فرد اصلح اصل مهمی در انتخابات است که در این خصوص مردم بایستی دقت لازم را در جهت پیشرفت و آینده شهری داشته باشند.
لزوم انتخاب افراد اصلح در شورای شهر

سرویس سیاسی باریش نیوز، این روزها با قرار گرفتن در آستانه انتخابات ششمین دوره شورای شهر، مساله کارآمدی و لایق بودن به عنوان یکی از مطالبات جدی و بحثی داغ در بین مردم قرار گرفته است.

با نگاهی به سابقه 4 سال گذشته شورای شهر ارومیه، کم و کاستی‌های بسیاری را که در سطح شهری بر دوش شهروندان گذاشته‌اند، تاسف برانگیز است و به همین علت سیستم مدیریتی در آذربایجان‌غربی مورد نقد جدی قرار گرفته است.

در مقابل اعتراضات و گلایه‌های مردم، مسئولین مربوطه تلاش می‌کنند این نابسامانی‌ها و کم کاری‌های خود را صرفا به تحریم‌ها و ویروس کرونا ارتباط دهند، مواردی که به صراحت می‌توان گفت که کاملا بی‌تاثیر نیستند ولی سو مدیریت آن‌ها عاملی نیست که بتوان با این دلایلی که بیشتر شبیه توجیه کردن است، از بین برد.

این روزها اگر گذری از سطح شهر داشته باشیم و پای درد دل مردم بنشینیم، خواهیم دید که اکثریت شهروندان این توجیهات را قبول ندارند و می‌گویند که امروزه جوانان و مردم دارای بینش و اطلاعات کافی در زمینه مدیریت شهری می‌باشند و دوره وعده وعیدهای توخالی که درآخر چیزی نصیب مردم نمی‌شد، تمام شده است.

عده‌ای هم می‌گویند اگر کاندیدی با گذشت چندین سال وقتی با تبلیغات نادرست، متهم کردن رقیب و یا وعده‌های اصلاح چند ماهه نابسامانی‌ها موفق به اخذ رای از مردم شود و افکار عمومی را همراه خود کند، معلوم است که این جامعه و یا شهر آماده پیشرفت نیست.
 
در ادامه بایستی گفت شرکت در انتخابات یک وظیفه است، گزینش خوب و آگاهانه نیز یک وظیفه می‌باشد. در واقع انتخابات عرصه مهمی است که مردم بتوانند در آن درست تشخیص دهند و درست تصمیم بگیرند.
 
در پایان انتظار می‌رود که مردم در انتخابات پیش رو با تحقیق و شناخت کامل و به دور از تعصب  و بدون در نظر گرفتن وعده‌هایی که این روزها نقل محافل شده است و قدرت اجرایی کاملی ندارد، بیشتر از همه مصلحت شهر و پیشرفت آن را معیار قرار داده و شخصی لایق و باسواد را که بتواند آینده‌ای بهتر برای شهر رقم بزند را انتخاب کنند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید