12:06|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 19 خرداد 1400 - 11:23
کد خبر: 16420

باید‌ها و نباید‌های تبلیغات انتخاباتی

ستاد انتخابات شهرستان ارومیه با صدور اطلاعیه ای تاکید کرد: برنامه‌های تبلیغاتی باید در چارچوب دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.
باید‌ها و نباید‌های تبلیغات انتخاباتی

به گزارش سرویس سیاسی باریش نیوز، ستاد انتخابات شهرستان ارومیه با صدور اطلاعیه ای ضمن تاکید بر رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در فعالیت های تبلیغاتی اعلام کرد: میزان پایبندی و رفتار انتخاباتی نامزد‌ها در احترام به هنجار‌ها و قوانین شهر به عنوان شاخصی برای ارزیابی و قضاوت مردم در انتخابات خواهد بود.

متن این اطلاعیه بدین شرح است:

انتخابات ۱۴۰۰ را در شرایطی برگزار می‌کنیم که اپیدمی بیماری کووید-۱۹ تمامی سطوح و شئون جامعه را تحت تاثیر خود قرار داده است.

مقوله سلامت جامعه و مشارکت گسترده در انتخابات نیز هر دو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و ستاد ملی کرونا دستورالعمل بهداشتی تبلیغات انتخاباتی را تدوین و جهت اجرا توسط نامزد‌ها ابلاغ و اطلاع رسانی نموده است.

در این راستا برگزاری هرگونه مراسم سخنرانی، مناظره، پرسش و پاسخ و ... در اماکن سرپوشیده، راه اندازی کارناوال‌های انتخاباتی و دایر نمودن ستاد‌های تبلیغاتی در مراکز و معابر پرترافیک شهر (از جمله خیابان امام و خیابان‌های منتهی به آن، خیابان کاشانی، خیابان امینی، خیابان حسنی، خیابان ارتش، خیابان سردار سلیمانی) و همچنین در فاصله کمتر از ۳۰۰ متری میادین اصلی، در فاصله کمتر از ۲۰۰ متری مراکز و ایستگاه‌های آتش نشانی و فوریت‌های پزشکی، کلانتری ها، در فاصله کمتر از ۵۰۰ متری استانداری، فرمانداری، بخشداری‌ها و مراکز نظامی و امنیتی ممنوع می‌باشد.

باید‌ها و نباید‌های تبلیغات انتخاباتی و مصادیق لازم برای رعایت توسط نامزد‌ها در سطح شهرستان، بعد از قطعی شدن اسامی نامزد‌ها قبل از شروع زمان تبلیغات در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت؛ لذا انتظار می‌رود کلیه نخبگان و گروه‌های مرجع اعم از سیاسی، مذهبی، اجتماعی و ...، همراهی و همکاری لازم را در مراسمات مختلف اعم از جشن‌های ملی و مذهبی، عزاداری‌ها و مناسبت‌های سیاسی و انتخاباتی در پرهیز از تجمعات و ازدحام‌های مردمی جهت حفظ سلامتی شهروندان و تقویت اعتماد عمومی برای استمرار تاب آوری اجتماعی به دور از هرگونه استثناء به عمل آورند.

بدین منظور ضروری است نامزد‌های انتخاباتی با مسئولیت پذیری و تعهد در قبال جان و سلامتی مردم، برنامه‌های تبلیغاتی خود را در چارچوب دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و به دور از تجمع و ازدحام افراد برگزار نمایند.

بدیهی است میزان پایبندی و رفتار انتخاباتی نامزد‌ها در احترام به هنجار‌ها و قوانین شهر به عنوان شاخصی برای ارزیابی و قضاوت مردم در انتخابات خواهد بود.

امید است با همکاری و تعامل مورد نیاز، شاهد انتخاباتی قانونمند با حضور گسترده آحاد مردم در فضایی آرام و با نشاط در شهرستان ارومیه باشیم.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید