08:16|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 19 خرداد 1400 - 09:40
کد خبر: 16415
متخصص نوزادان، کودکان و نوجوانان در ارومیه در گفت‌وگو با باریش:

پاسخ پزشک نوزادان به سوالات مخاطبان

پاسخ دکتر رامین زارع، متخصص نوزادان، کودکان و نوجوانان به سوالات مطرح شده از سوی مخاطبان باریش نیوز
پاسخ پزشک نوزادان به سوالات مخاطبان

1.سوال مخاطب: فرزندم هشت ماهه است با حدود 6 کیلو و دویست گرم وزن، فقط شیر مادر به همراه سرلاک می‌خورد، نحوه مصرف ویتامین و قطره آهن به موقع می‌باشد، آیا مصرف شیر خشک می‌تواند تاثیری در وزن نوزاد ایجاد کند؟ 
پاسخ پزشک: وزن نرمال در شیرخواران ۸ ماهه باید حدود ۸کیلو باشد، علل کاهش وزن در این سن بسیار است و بایستی همراه با سوابق و کارت رشد نوزاد به متخصص کودکان مراجعه شود، شیر خشک نمی‌تواند در افزایش وزن تاثیر بسزایی داشته باشد پس بهتر است والدین در استفاده از غذای کمکی تمرکز کنند. 

2.سوال مخاطب: پسر من هفت سال دارد و هر روز خون دماغ می‌شود اگر در هنگام شب از کرم استفاده شود خون دماغ نمی‌شود، آیا دلیل خاصی برای خون دماغ شدن در این سنین وجود دارد؟ 
پاسخ پزشک: در ابتدا بایستی عواملی که باعث عدم لختگی خون می‌شوند با آزمایش خون بررسی شود، اگر آزمایشات انعقادی نرمال بودند در صورت نیاز و خونریزی مکرر توسط متخصص گوش و حلق و بینی عروق بینی سوزانده (کوتر) می‌شوند.

3.سوال مخاطب: فرزند من 10 سال دارد و به تالاسمی مینور مبتلا است و مشکل خاصی ندارد فقط وزنش پایین می‌باشد وکم‌خونی دارد آیا باید قرص و داروی خاصی مصرف کند یا خیر؟ 
پاسخ پزشک: فقط یکماه قرص فولیک اسید مصرف شود، کافی است البته به شرطی که کم‌خونی (فقر آهن) نداشته باشند که آن هم بایستی آزمایش خون بررسی شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید