11:01|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 18 خرداد 1400 - 10:46
کد خبر: 16410
یادداشت:

کاهش کیفیت ساخت‌وساز در سایه گرانی مصالح ساختمانی در ارومیه

اخیرا قیمت سیمان که یکی از مصالح ساختمانی است، درسایه عدم نظارت‌ها و دلال بازی‌ها افزایش چشم‌گیری داشته که موجب اعتراض اکثریت مردم شده است که نظارت مسئولین ذیربط را می‌طلبد.
کاهش کیفیت ساخت‌وساز در سایه گرانی مصالح ساختمانی در ارومیه

سرویس اقتصادی باریش نیوز، طی چند ماه اخیر شاهد افزایش بی‌رویه قیمت مصالح ساختمانی در ارومیه هستیم اتفاقی که می‌تواند موجب تشدید گرانی مسکن و اجاره‌بها در سطح شهری شود.
 
مصالح ساختمانی موجود در استان اعم از شن، ماسه، سیمان و ... از منابع طبیعی که در داخل کشور تولید می‌شود، محسوب می‌شوند بنابراین عدم نظارت بر روند قیمت‌گذاری را می‌توان عامل اصلی گرانی‌های بی‌رویه مصالح ساختمانی و کمبود آن عنوان کرد.

در شرایط فعلی افزایش قیمت زمین، مصالح ساختمانی و ... در افزایش قیمت مسکن موثر می‌باشد، که با این شرایط ساخت و خرید مسکن به رویای دست نیافتنی برای نسل جوان خواهد شد.

در واقع گرانی هر روزه‌ی مصالح ساختمانی، مانع جدیدی برای افرادی که در حال ساخت خانه‌ای برای فرار از قیمت‌های سر به فلک کسشیده اجاره‌بها هستند، شده است و با توجه به این گرانی‌ها قدرت تکمیل واحد مسکونی خود را ندارند.

با گذر از مصالح فروشان سطح شهری خواهیم دید که برخی از فروشندگان به امید اینکه سیمان گران‌تر شود، از فروش خودداری و عنوان می‌کنند و می‌گویند نداریم...
در ادامه می‌توان گفت نبود مدیریت بر بازار مصالح ساختمانی موجب افزایش اجاره بها، افزایش قیمت مسکن و به نوعی بیکاری بسیاری از شاغلان در این حیطه از کسب وکار شده است.

لازم به ذکر است از بدو افزایش قیمت مصالح ساختمانی، پیگیری رسانه‌ها در جهت کسب اطلاعات در مورد علل افزایش ناگهانی و کمبود سیمان در سطح شهری بی‌نتیجه مانده و مسئولان مربوطه قادر به پاسخگویی مشکلات ایجاد شده نمی‌باشند.

در پایان امید است مسئولان نظارتی با مدیریت بازار مصالح ساختمانی و جلوگیری از ورود دلالان و سوداگران به این حوزه، برای این نابسامانی‌های موجود چاره‌ای بیندیشند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید